Porównanie grafiki Risen oraz Arcania: A Gothic Tale
Niemiecki serwis PCGames.de pokusił się o interesujące i bardzo dobrze przygotowane porównanie oprawy graficznej dwóch ciekawie zapowiadających się produkcji cRPG – Risen oraz Arcania: A Gothic Tale, będących w pewnym stopniu ideowymi kontynuacjami sagi Gothic. Walka bezpośrednich konkurentów o miano najlepszej gry fabularnej będzie przebiegać na wielu polach.
Niemiecki serwis PCGames.de pokusił się o interesujące i bardzo dobrze przygotowane porównanie oprawy graficznej dwóch ciekawie zapowiadających się produkcji cRPG – Risen oraz Arcania: A Gothic Tale, będących w pewnym stopniu ideowymi kontynuacjami sagi Gothic. Walka bezpośrednich konkurentów o miano najlepszej gry fabularnej będzie przebiegać na wielu polach – także pod kątem technologii.
Porównanie jest ciekawe także przez fakt, że nad Risen pracuje ekipa Piranha Bytes, producent wszystkich dotychczasowych odsłon serii Gothic. Czy nabyte doświadczenie wpływa automatycznie na pozostawienie niewielkich szans na wygraną zespołowi Spellbound, odpowiedzialnemu za deweloping Arcania: A Gothic Tale? Trzeba przyznać, że odpowiedź na to pytanie wcale nie jest taka oczywista. Spellbound, a więc firma mająca w swoim dorobku m.in. cykl Desperados oraz Starky and Hutch wykonuje naprawdę dobrą robotę, którą możecie podziwiać poniżej. Samo porównanie zostało przygotowane z dbałością o detale – redakcja PCGames.de zadbała o odpowiednie dobranie zrzutów ekranowych, a także połączenie ukazujące różnice w obu silnikach graficznych. Resztę screenshotów porównawczych znajdziecie pod tym adresem.
Przypominamy, że Risen zostanie wydane w wersjach na komputery osobiste oraz konsolę Xbox 360 już w październiku bieżącego roku. Gothic 4 zadebiutuje na tych samych platformach dopiero w 2010 roku.