Polskie studio People Can Fly zostało przemianowane na Epic Games Poland
Znane z Bulletstorm, Gears of War: Judgment i pierwszej części cyklu Painkiller studio People Can Fly zmieniło nazwę. Od teraz funkcjonować będzie jako Epic Games Poland. Zespół pomaga obecnie przy produkcji survivalowego sandboksa Fortnite.
Polskie studio People Can Fly zmieniło nazwę na Epic Games Poland. Według oficjalnego oświadczenia, powodem tego ruchu była chęć lepszego oddania faktu, że zespół jest częścią globalnej struktury firmy Epic, w której poszczególne ekipy pracują wspólnie nad kolejnymi projektami.
- People Can Fly – oficjalna strona studia (wciąż zawierająca starą nazwę)
Ponadto ujawniono, że Epic Games Poland pomaga przy produkcji survivalowego sandboksa Fortnite. Studio szuka obecnie nowego producenta oraz artysty do tworzenia grafik koncepcyjnych. Warto dodać, że głównym zespołem odpowiedzialnym za grę pozostaje amerykański oddział w Karolinie Północnej.
Przypomnijmy, że Epic Games nabyło pakiet większościowy People Can Fly w 2007 roku, a pięć lat później stało się pełnym właścicielem studia. W odpowiedzi na to zespół opuściła trójka jego założycieli, czyli Adrian Chmielarz, Andrzej Poznański oraz Michał Kosieradzki. Założyli oni nową firmę, którą nazwali The Astronauts. Obecnie pracują nad swoim pierwszym projektem pod nowym szyldem. Będzie nim przygodówka narracyjna The Vanishing of Ethan Carter, która powstaje na razie wyłącznie z myślą o pecetach, a jej premiera nastąpić ma jeszcze w tym roku.
People Can Fly rozpoczęło żywot w 2002 roku, a debiutancka produkcja studia, czyli strzelanka Painkiller, ukazała się dwa lata później. Zespół wyprodukował również dodatek do gry zatytułowany Painkiller: Battle Out of Hell. Współpracę z firmą Epic zapoczątkowało skonwertowanie na pecety pierwszego Gears of War.
Następnie studio pomagało przy produkcji konsolowego Gears of War 2 i pracowało nad swoim kolejnym projektem w postaci Bulletstorm. Pomimo pozytywnych recenzji gra sprzedała się mocno poniżej oczekiwań. Najnowszym tytułem zespołu i ostatnim, jaki opracowano pod szyldem People Can Fly było Gears of War: Judgment, które stanowiło prequel w stosunku do całej serii. Niestety, również ta strzelanka uzyskała słabe wyniki finansowe. W ciągu pierwszego miesiąca na rynku znalazła raptem 425 tysięcy nabywców, podczas gdy w podobnym okresie Gears of War 3 przekroczyło pułap 2 milionów sztuk.