Polskie Platige Image będzie tworzyć własne gry i seriale
Studio Platige Image ma ambitne plany rozwoju na najbliższe lata. Firma chce m.in. tworzyć własne gry, seriale i filmy pełnometrażowe.
Polskie studio Platige Image, gdzie rolę dyrektora kreatywnego pełni Tomasz Bagiński, do tej pory znane było głównie z tworzenia krótkometrażowych animacji oraz scenek CG do reklam i projektów innych deweloperów. Według planów spółki ma to jednak wkrótce ulec zmianie.
Z udostępnionej strategii firmy na lata 2021-2025 wynika, że Platige Image chce zająć się także produkcją własnych gier. Rozważane są różne modele biznesowe, obejmujące zarówno samodzielne tworzenie tego rodzaju projektów, zakładanie spółek celowych z innym deweloperami, jak i koprodukcję.
Poza grami Platige Image zamierza również tworzyć seriale i filmy pełnometrażowe. Firma nie ograniczy się w tej kwestii tylko do produkcji animowanych. Planowane są też pozycje aktorskie.
Tę strategię spółka uzasadnia dynamicznym rozwojem rynku gier oraz branży filmowej i serialowej (w tym zwłaszcza na platformach streamingowych). Firma uważa, że dysponuje doświadczeniem i technologiami, które umożliwią jej osiągnięcie sukcesu w tych kategoriach.
Nie znaczy to, że Platige Image zamierza porzucić krótkie animacje 3D, np. do gier czy reklam. Nadal będzie to kluczowy obszar w działalności spółki. W planach jest zwiększenie inwestycji w tym obszarze, jak również rozwój działalności w zakresie tworzenia efektów specjalnych do filmów i seriali. Ponadto firma chce poszerzać zakres oferowanych usług produkcyjnych, w tym tzw. wirtualnych planów zdjęciowych, czyli rozwiązania spopularyzowanego przez serial The Mandalorian, w ramach którego zamiast tradycyjnych statycznych zielonych ekranów wykorzystywane są ekrany LCD wyświetlające wczesne wersje wygenerowanych komputerowo scenografii.
Realizacja tych ambitnych planów nie będzie tania, dlatego studio rozważa m.in. emisję akcji do nowych inwestorów.