autor: Konrad Serafiński
Polskie Carbon Studio robi grę VR w świecie Warhammer: Age of Sigmar
Rodzime studio Carbon rozpoczęło produkcję gry VR, której akcja rozegra się w uniwersum Warhammer: Age of Sigmar. Nie znamy nawet przybliżonej daty premiery ani skali przedsięwzięcia, ale firma podkreśla, że to jej największy projekt.
Serwis WirtualneMedia donosi, że polskie Carbon Studio rozpoczęło produkcję gry VR, której akcja rozegra się w uniwersum Warhammer: Age of Sigmar. Twórcy zapewniają, że tytuł zostanie wydany na wszystkich najważniejszych platformach VR. Nie znamy jeszcze nawet orientacyjnej daty premiery, ale nie powinniśmy spodziewać się debiutu zbyt szybko, gdyż dopiero niedawno zakończył się etap preprodukcji i prac projektowo-koncepcyjnych.
Warto zaznaczyć, że właścicielem praw do marki Warhammer: Age of Sigmar jest Games Workshop - brytyjska firma produkująca planszowe gry bitewne. Na podstawie tego uniwersum powstało kilkadziesiąt gier i książek. Carbon podkreśla, że będzie to największy projekt w historii studia. Środki na stworzenie gry pozyskano ze sprzedaży akcji (do czego doszło w maju 2019 roku). W efekcie firma uzyskała 2,7 mln zł brutto. Na razie nie mamy zbyt wielu konkretnych informacji o grze, ale doświadczenie VR w świecie Warhammera wydaje się być interesujące.
Carbon Studio powstało w 2015 roku z inicjatywy Aleksandra Cabana, Karoliny Koszuty i Błażeja Szaflika - weteranów gliwickiego The Farm 51, którzy zdobyli doświadczenie, tworząc takie tytuły jak Painkiller Hell & Damnation, Deadfall Adventures czy Get Even. Firma zajmuje się wyłącznie tworzeniem produkcji VR, a w jej portfolio są ALICE VR, DREAMO czy The Wizards.