Polska strzelanina Infernal trafi na Xboksa 360
Agent Ryan Lennox powraca. Bohater polskiej gry akcji Infernal już niedługo, bo w bieżącym kwartale 2009 roku, zadebiutuje na konsoli Xbox 360. Data dotyczy zapewne amerykańskiego debiutu pozycji
Agent Ryan Lennox powraca. Bohater polskiej gry akcji Infernal już niedługo, bo w bieżącym kwartale 2009 roku, zadebiutuje na konsoli Xbox 360. Data dotyczy zapewne zarówno premiery europejskiej, jak i amerykańskiej. Wszystko wskazuje na to, że będziemy mieć do czynienia z portem pecetowej odsłony dzieła studia Metropolis wydanej na początku 2007 roku, choć w żadnym miejscu oficjalnej zapowiedzi produkcji nie zostało to jednoznacznie określone.
Ze zdobytych przez nas informacji wynika, że Metropolis, studio odpowiedzialne za oryginał, wykupione w zeszłym roku przez CD Projekt, nie zajmuje się produkcją Infernal: Hells Vengeance. Oznacza to, że najprawdopodobniej wszelkie prawa do marki znajdują się obecnie w posiadaniu firmy PlayLogic, która dotąd była odpowiedzialna za wydanie pecetowej odsłony gry na rynkach Europy Zachodniej i Ameryki Północnej. W oficjalnym oświadczeniu producenta i wydawcy gry nie zawarto także żadnych informacji mogących sugerować nam charakter tego tytułu. Nie wiemy zatem, czy jest on zwykłym portem, czy też może odpowiednio wzbogaconą wersją edycji pecetowej. Opublikowane w Internecie screenshoty wskazują, że mamy do czynienia z pierwszym przypadkiem – zaprezentowane na nich lokacje znamy bowiem z oryginału. Kwestia ta wymaga jednak oficjalnej weryfikacji.
W Infernal: Hells Vengeance przejmiemy kontrolę nad Ryanem Lennoksem, upadłym agentem organizacji Etherlite, który nawiązuje pakt z diabłem i przy pomocy piekielnych mocy rozprawia się z byłymi pracodawcami. Celem jest oczywiście przywrócenie równowagi pomiędzy dobrem a złem. Zadanie nie będzie łatwe – mechanika rozgrywki wymaga bowiem od graczy doskonałego opanowania i operowania wieloma nadnaturalnymi umiejętnościami.
Dzieło PlayLogic będzie efektowną strzelaniną TPP, w której rozprawimy się z przeciwnikami nie tylko przy pomocy konwencjonalnej broni, czy też w ramach bliskich starć, ale również za sprawą wspomnianych już piekielnych mocy. Gra będzie się składać z kilku rozbudowanych misji, podzielonych na kilkanaście etapów. Poszczególne zadania będziemy realizować w mocno zróżnicowanym środowisku. W trakcie podróży odwiedzimy choćby doki, lotniskowiec, futurystyczny wieżowiec oraz zasypaną śniegiem wioskę. W sumie Infernal powinien dostarczyć posiadaczom Xboksa 360 około dziesięciu godzin zabawy.
Edycja pecetowa gry zdobyła uznanie głównie w Polsce, gdzie otrzymywała wysokie oceny, nierzadko na poziomie około 80%. Gorzej dziełu Metropolis wiodło się na Zachodzie, na co wskazuje brak informacji o jego sprzedaży. W głównej mierze przyczyniły się do tego zapewne słabe oceny wystawione grze przez tamtejszych krytyków (średnia nota w serwisie Metacritic.com kształtuje się na poziomie 61%).