Półgodzinny filmik hollywoodzkiego reżysera wypromuje Red Dead Redemption
Stacja telewizyjna FOX ujawniła właśnie, że 15 maja na jej antenie wyemitowany zostanie półgodziny filmik promujący najnowszy interaktywny western od Rockstar Games.
Stacja telewizyjna FOX ujawniła właśnie, że 15 maja na jej antenie wyemitowany zostanie półgodziny filmik promujący najnowszy interaktywny western od Rockstar Games.
Postawiono na profesjonalizm i filmik wyreżyseruje John Hillcoat, którego ostatnim dokonaniem jest ekranizacja powieści Cormacka McCarthego zatytułowanej The Road. Debiutanckim dziełem Hillcoata było The Proposition (Propozycja) - kryminał toczący się w Australii w roku 1880. Dzięki temu filmowi nabył sporego doświadczenia w korzystaniu ze stylistyki bliskiej westernowi. Co ciekawe, 30 minutowa produkcja będzie tzw. machinimą, czyli stworzona zostanie w całości z elementów graficznych samej gry.
John Hillcoat i Viggo Mortensen na planie filmu The Road.
Red Dead Redemption jest najnowszym przykładem coraz popularniejszego trendu, jakim jest promowanie gier za pomocą dłuższych filmików fabularnych. Cykl Halo doczekał się serii pięciu japońskich animacji zatytułowanej po prostu Halo Legends, a Electronic Arts sięgnęło po animację w ramach promocji Dante’s Inferno. Natomiast Ubisoft postawiło na żywych aktorów wypuszczając w zeszłym roku trzy epizody serii Lineage, które posłużyły jako fabularne wprowadzenie do Assassin's Creed II. Okazało się to strzałem w dziesiątkę. Pierwszy odcinek był w dniu swojego debiutu najchętniej oglądanym materiałem w serwisie Youtube. Wpłynął również na dwukrotny wzrost oglądalności oficjalnej strony internetowej gry. Sukces ten zachęcił wydawcę do zatrudnienia laureatów Oscara i wydania 10 mln dolarów na kolejny utrzymany w tym stylu projekt, tym razem promujący Ghost Recon: Future Soldier. Najnowszym tytułem, który skorzysta z tego patentu będzie Alan Wake, w przypadku którego odliczaniu do premiery towarzyszyć ma sześcioodcinkowa seria Bright Falls.