Polacy tworzą mroczne taktyczne RPG z krzyżowcami i demonami. „Chcieliśmy zobaczyć, jak wyglądałby świat Wiedźmina, gdyby usunąć z niego wiedźminów”
Polskie studio Virtual Alchemy opublikowało dziś trailer zapowiadający taktyczne RPG Band of Crusaders. Nie ujawniono jeszcze daty premiery.
Niezależne polskie studio Virtual Alchemy zapowiedziało średniowieczne Band of Crusaders na PC. To taktyczne RPG zobaczyliśmy dziś na pierwszym trailerze, który dobrze zaprezentował mroczny klimat, jakim będzie wypełniony świat krzyżowców walczących z demonami.
Niestety nie poznaliśmy jednak daty premiery omawianej gry. Dowiedzieliśmy się jednak więcej o samej historii – akcja osadzona zostanie w 1350 roku, w ogarniętej chaosem Europie. Po spustoszonych ziemiach poruszają się niebezpieczne monstra oraz grupy przestępców, z którymi muszą rozprawić się krzyżowcy, czyli gracze.
W tym celu zbierzemy drużynę składającą się maksymalnie z 20 rycerzy. Ich umiejętności rozwiniemy w obozie, który także w miarę postępów rozbudujemy. Zaznaczmy, że Band of Crusaders nie ma wyznaczonych klas postaci.
Jak mówią twórcy, niebezpieczne demony w grze są inspirowane europejskim folklorem oraz niektórymi motywami z Biblii. Pod tym względem produkcja studia Virtual Alchemy może nieco przypominać świat Wiedźmina, gdzie także spotykamy monstra częściowo oparte na słowiańskich legendach.
Co ciekawe, pierwsze ujęcie na wieś z powyższego materiału prawdopodobnie wyda się części graczom znajome. Może ono lekko przypominać Biały Sad, do którego trafiamy na początku przygody w Wiedźminie 3: Dzikim Gonie. Takie skojarzenie nasuwa się jeszcze mocniej, gdy przeczytamy słowa reżysera artystycznego Band of Crusaders, Kamila Mickiewicza: „Chcieliśmy zobaczyć, jak wyglądałby świat Wiedźmina, gdyby usunąć z niego wiedźminów”.