Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 września 2023, 09:04

autor: Adrian Werner

Polacy mieli wydać znaną serię horrorów „wymyśloną na nowo”, ale projekt poszedł do kosza

Fear Effect Reinvented, czyli odświeżona wersja produkcji z pierwszego PlayStation, nie powstanie. Firmy Square Enix oraz polskie zespoły Forever Entertainment i MegaPixel zakończyły współpracę w kwestii tego projektu.

Źródło fot. Square Enix
i

Mamy złe wieści dla graczy czekających na Fear Effect Reinvented, czyli odświeżoną wersję klasycznej produkcji z pierwszego PlayStation.

  1. Doszło do rozwiązania umowy między koncernem Square Enix (właścicielem marki) a polskimi studiami Forever Entertainment i MegaPixel, w ramach której rodzime zespoły pracowały nad Fear Effect Reinvented.
  2. Nie są znane powody tej decyzji. Nie wiadomo również, czy Square Enix zamierza robić coś dalej z tym projektem, czy też jest to jego definitywny koniec.
  3. Decyzja ta nie oznacza ogólnego zakończenia współpracy japońskiej firmy z tymi zespołami. W produkcji nadal znajdują się Front Mission 2: Remake oraz Front Mission 3: Remake.
  4. Te rodzime studia zajmują się obecnie również remake’ami Panzer Dragoon II Zwei oraz The House of the Dead 2.

Przypomnijmy, że Fear Effect Reinvented zapowiedziano w 2017 roku i potem na wiele lat o projekcie zrobiło się cicho. W zeszłym wypuszczono teaser i poinformowano, że „premiera nastąpi szybciej, niż spodziewają się tego gracze”. Decyzja o rozwiązaniu umowy jest więc sporym zaskoczeniem.

Warto dodać, że wcześniej Square Enix współpracowało z Forever Entertainment przy wydanym w 2018 roku Fear Effect Sedna, ale w tym przypadku polska firma pełniła głównie rolę wydawcy. Samą grę opracowało francuskie studio Sushee.

  1. Forever Entertainment - strona oficjalna
  2. MegaPixel - strona oficjalna
  3. Square Enix - strona oficjalna

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej