Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 października 2006, 08:00

Pół miliona użytkowników gry Entropia Universe

Liczba zarejestrowanych użytkowników gry Entropia Universe przekroczyła pięćset tysięcy – poinformowała wczoraj w oficjalnym oświadczeniu prasowym szwedzka firma MindArk PE AB. Choć programowi daleko do popularności World of WarCraft, jego twórcy zgodnie twierdzą, że jest to olbrzymi sukces. Wśród użytkowników produktu znajdziemy obywateli 220 krajów z całego świata.

Liczba zarejestrowanych użytkowników gry Entropia Universe przekroczyła pięćset tysięcy – poinformowała wczoraj w oficjalnym oświadczeniu prasowym szwedzka firma MindArk PE AB. Choć programowi daleko do popularności World of WarCraft, jego twórcy zgodnie twierdzą, że jest to olbrzymi sukces. Wśród użytkowników produktu znajdziemy obywateli 220 krajów z całego świata.

Pół miliona użytkowników gry Entropia Universe - ilustracja #1

Entropia Universe to jedyny program z gatunku MMO, który wspiera sprzedaż wirtualnych dóbr przy użyciu prawdziwych pieniędzy. Gracze mogą wymieniać gotówkę na walutę wykorzystywaną w programie (PED – Project Entropia Dollars) i odwrotnie, według stałego kursu amerykańskiego dolara. Dzięki takiemu rozwiązaniu, wielu użytkowników robi w Entropia Universe poważne interesy. W grudniu 2004 roku David Storey kupił za ponad 26 tysięcy dolarów wirtualną wyspę. Wynik trafił do Księgi Rekordów Guinessa, ale dwudziestodwuletni Australijczyk nie cieszył się z niego zbyt długo. Inny z wielbicieli programu, niejaki Jon Jacobs, nabył ostatnio gwiezdny kurort za cenę 100 tysięcy dolarów...

Pół miliona użytkowników gry Entropia Universe - ilustracja #2

Produkt narodowy brutto w Entropia Universe wyniósł w 2005 roku 165 milionów dolarów. Twórcy gry szacują, że w bieżącym roku kalendarzowym zostanie on podwojony.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej