Pokemon GO z 2 mln USD przychodów i 700 tys. pobrań dziennie. Sukces napędzają starsi fani
Organizacja Newzoo opublikowała ciekawy raport na temat Pokemon GO. Pokazuje on, że spadek popularności zatrzymał się i obecnie aplikacja generuje 2 mln dolarów przychodu dziennie. Co ciekawe, rdzeniem regularnych i płacących użytkowników są dorośli, którzy wcześniej grali w konsolowe odsłony serii.
Specjalizująca się w analizach rynkowych firma Newzoo opublikowała raport omawiający obecną kondycję Pokemon GO. Okazuje się, że pomimo faktu, że mania związana z tym tytułem mocno już opadła, to wciąż generuje on 2 mln dolarów przychodu dziennie, a każdego dnia aplikacja pobierana jest 700 tysięcy razy.
W raporcie znalazło się także sporo innych ciekawych danych. Okazuje się, że w ciągu pierwszych 80 dni na rynku Pokemon GO pobrano 550 mln razy, a przychody wyniosły 470 mln dolarów. W szczytowym momencie popularności gry generowała ona 16 mln dolarów każdego dnia. Spadek do 2 mln dziennie jest więc znaczny, ale na razie produkcja ustabilizowała się na tym poziomie i w najbliższym czasie analitycy nie spodziewają się spadków. Wręcz przeciwnie - Pokemon GO wciąż nie ukazało się bowiem oficjalnie w kilku krajach, w tym Chinach i Korei Południowej, więc debiuty w tych regionach powinny przynieść wzrost przychodów.
Co ciekawe, analizując graczy, którzy pozostali przy tym tytule, jak również strukturę wydatków na mikropłatności analitycy Newzoo doszli do wniosku, że sukces gry bazuje na fanach, którzy pamiętają przypadający na lata 90. ubiegłego wieku okres największej popularności marki. Rozpętane po premierze szaleństwo przyciągnęło masę innych osób, w tym wielu nowicjuszy, ale większość z nich porzuciła już Pokemon GO. Natomiast rdzeniem regularnych i płacących użytkowników są starsi miłośnicy serii, co jest mocno nietypowe dla gry mobilnej.
Ponadto, licząc dane tylko z USA, Wielkiej Brytanii, Niemiec i Francji, gra przyciągnęła 20 mln użytkowników, którzy wcześniej nigdy nie grali na smartfonach i tabletach. Jeśli deweloperom mobilnym uda się zachęcić tych ludzi do spróbowania innych produkcji mobilnych to Pokemon GO będzie miało pozytywny wpływ na cały rynek mobilny.