Pokemon Diamond/Pearl - nowe informacje o trybie sieciowym
Japoński koncern Nintendo ujawnił kilka informacji na temat sieciowych właściwości pierwszych odsłon cyklu Pokemon, powstających na konsolę Nintendo DS.
Japoński koncern Nintendo ujawnił kilka informacji na temat sieciowych właściwości najnowszych odsłon cyklu Pokemon, powstających na konsolę Nintendo DS.
Okazuje się, że tryb multiplayer w Pokemon Diamond/Pearl podzielony będzie na dwie sekcje – prywatną i publiczną. Pierwsza traktować będzie opcję sieciową w tradycyjny dla Nintendo sposób. Mianowicie, gracze będą korzystać z tzw. friend codes, za pomocą których będą kontaktować się ze znanymi sobie osobami w celu wymiany Pokemonów lub rozegrania szybkiego pojedynku. Takiego rozwiązania oczekiwali praktycznie wszyscy miłośnicy serii od momentu ukazania się pierwszych zapowiedzi obu gier.
Zaskoczeniem jest alternatywna forma wykorzystania Nintendo Wi-Fi Connection. Po pierwsze – nie trzeba będzie znać żadnych friend codes. Całość będzie się opierać na ciągłej aktualizacji naszego sieciowego profilu. Dzięki temu gracze będą mogli odwiedzać serwery Nintendo, na których przechowywane będą dane o ilości i rodzaju posiadanych Pokemonów, a następnie dokonywać wymiany albo wyzywać nas na pojedynek. W tym drugim przypadku nasze stworki będą kontrolowane przez konsolę. Natomiast wymiana polegać będzie na składaniu ofert, które inny gracz będzie mógł zaakceptować lub odrzucić zaraz po zalogowaniu się do systemu Wi-Fi Connection.
Już wcześniej Nintendo zapowiedziało, że w trakcie rozgrywki będziemy mogli prowadzić rozmowy z naszymi przyjaciółmi, dzięki zaimplementowanej technologii VoIP (Voice over Internet Protocol).
Japońska premiera Pokemon Diamond/Pearl odbędzie się 28 września 2006 roku. Europejczycy i Amerykanie muszą poczekać nieco dłużej – prawdopodobnie do grudnia. Więcej informacji na ich temat znajdziecie pod tym adresem.