Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 lipca 2014, 21:55

autor: Adrian Werner

Podsumowanie tygodnia na polskim rynku gier (7-13 lipca 2014 r.)

Miniony tydzień na polskim rynku gier była cłem obfity. Zapowiedziano kilka nowych projektów, poznaliśmy daty premier kilku starszych.

W Lords of the Fallen zagramy pod koniec października - Podsumowanie tygodnia na polskim rynku gier (7-13 czerwca 2014 r.) - wiadomość - 2014-07-14
W Lords of the Fallen zagramy pod koniec października

Witajcie w kolejnym wydaniu naszego cyklu podsumowującego to, co wydarzyło się na polskim rynku w minionym tygodniu.

Zapowiedzi wydawnicze

Lords of the Fallen

Poznaliśmy wreszcie datę premiery gry Lords of the Fallen. To zręcznościowe RPG studia CI Games trafi do sprzedaży w Europie 31 października tego roku. Amerykanie zagrają trzy dni wcześniej.

Produkcja zmierza na PC, Xboksa One i PlayStation 4. Wydanie komputerowe kosztować ma 29,99 euro (ok 123 złote), a konsolowe wycenione będą na 49,99 euro (ok. 206 zł)

Deadfall Adventures: Heart of Atlantis

Studio The Farm 51 poinformowało, że pracuje nad Deadfall Adventures: Heart of Atlantis, czyli ulepszoną wersją zeszłorocznego FPS-a. Gra powstaje wyłącznie z myślą o konsoli PlayStation 3 i ma trafić do sprzedaży przed końcem lata.

W porównaniu z pierwowzorem na PC i Xboksa 360 nowa edycja zaoferuje:

  1. Nowe lokacje i sekrety do odkrycia
  2. Liczne usprawnienia oprawy graficznej oraz rozgrywki
  3. Tryb Survival/Co-op stworzony z myślą o PlayStation 3
  4. Nowe walki z bossami
  5. Nowe przerywniki filmowe oraz poprawiony wygląd cut-scenek, które pojawiły się we wcześniejszych edycjach gry
  6. Zmodyfikowany system awansu postaci
  7. Rozbudowana wersja notatnika w grze
  8. Nowy atak latarką, który okaże się skuteczny przeciwko niektórym wrogom

9 Clues : The Ward

Z kolei specjalizujące się w casualowych przygodówka studio Artifex Mundi zapowiedziało grę 9 Clues: The Ward. Jej akcja osadzona zostanie w latach 50-tych ubiegłego wieku, a my wcielimy się w detektyw próbującą rozwiązać sprawę morderstw dokonanych w zakładzie psychiatrycznym.

Produkcja zmierza obecnie wyłącznie na pecety i trafi do sprzedaży w III kwartale tego roku. Dopiero po premierze wydania komputerowego twórcy rozpoczną pracę nad konwersjami na urządzenia mobilne.

Pozostałe wieści

Hellraid: The Escape – gra studia Techland zadebiutowała na App Store

Doczekaliśmy się wreszcie premiery Hellraid: The Escape, czyli mobilnej gry należącego do firmy Techland studia Shortbreak. Obecnie produkcja dostępna jest wyłącznie na urządzenia z systemem iOS i kosztuje około 10 złotych. Za tę kwotę otrzymujemy całą zawartość i autorzy nie przewidzieli żadnych, nawet opcjonalnych mikropłatności.

Gra stanowi pierwszoosobową przygodówkę, w której zajmujemy się głównie eksplorowaniem lokacji i rozwiązywaniem zagadek. Warto wspomnieć, że autorzy zdradzili, że pracują nad darmowymi aktualizacjami zawierającymi dodatkowe wyzwania.

Divinity: Grzech Pierworodny po polsku dopiero na przełomie sierpnia i września

Podsumowanie tygodnia na polskim rynku gier (7-13 czerwca 2014 r.) - ilustracja #2

Niemiła niespodzianka spotkała osoby czekające na obiecaną polską wersję językową pecetowego RPG Divinity: Original Sin. Firma CDP.pl poinformowała, że produkcja trafi do sklepów 18 lipca w wydaniu anglojęzycznym, a lokalizacja ukaże się w formie darmowej aktualizacji na przełomie sierpnia i września.

Wiedźmin 3: Dziki Gon – CD Projekt chce sprzedać w Polsce 150-200 tys. egzemplarzy gry

Podsumowanie tygodnia na polskim rynku gier (7-13 czerwca 2014 r.) - ilustracja #3

Studio CD Projekt RED zdradziło, że zamierza pobić polskie rekordy sprzedaży ustanowione przez dwie pierwsze odsłony cyklu Wiedźmin. Firma liczy na to, że część trzecia rozejdzie się w naszym kraju w nakładzie 150-200 tysięcy egzemplarzy. Twórcy przewidują, że z tej liczby 20-30 procent przypadnie na PS4, 10-15 procent na Xboksa One, a 70 procent na PC.

Raven’s Cry - poznaliśmy wymagania sprzętowe

Podsumowanie tygodnia na polskim rynku gier (7-13 czerwca 2014 r.) - ilustracja #4

Firma TopWare opublikowała wymagania sprzętowe pecetowej wersji Raven’s Cry, czyli pirackiej gry akcji powstającej w polskim studiu Reality Pump.

Minimalne wymagania sprzętowe

  1. Procesor: Intel/AMD Core Duo 2.4 GHz
  2. Pamięć RAM: 2 GB
  3. Karta grafiki: z 512 MB pamięci i wsparciem dla Pixel Shader 4.0
  4. System operacyjny: Windows Vista / 7 /8
  5. Sterowanie: myszka i klawiatura

Rekomendowane wymagania sprzętowe

  1. Procesor: Intel/AMD Multicore
  2. Pamięć RAM: 4 GB
  3. Karta grafiki: Geforce GTX 400 / Radeon HD5000
  4. System operacyjny: Windows Vista / 7 /8
  5. Sterowanie: pad Xboksa 360

5 kolejnych polskich gier zaakceptowanych przez Steam Greenlight

Dzięki głosom graczy oddanych w ramach usługi Greenlight pięć kolejnych polskich produkcji zostało zaakceptowanych do dystrybucji na usłudze Steam.

Warlocks

Warlocks to dwuwymiarowa gra akcji studia Frozen District, traktująca o pojedynkach czarnoksiężników na platformówkowych arenach.

  1. Warlocks na Steam Greenlight

Top Hat

Z kolei Top Hat to retro platformówka wzorowana na 8-bitowych produkcjach z tego gatunku, nad którą pracuje zespół N94 Games.

  1. Top Hat na Steam Greenlight

Spellcrafter

Natomiast Spellcrafter to utrzymane w klimacie fantasy turowe RPG studia Jujubee.

  1. Spellcrafter na Steam Greenlight

Bulb Boy

Kolejną zaakceptowaną grą jest przygodówka Bulb Boy, nad którą pracuje zespół nazywający siebie po prostu Bulb Boy Team.

  1. Bulb Boy na Steam Greenlight

Stonerid

Na Steam została się także wyprodukowana przez zespół Enitvare platformówka Stonerid.

  1. Stonerid na Steam Greenlight

Ciekawe linki

  1. Premiery gier w Polsce + Ryk Premier (7 lipca – 11 lipca 2014)
  2. Również w Polsce Sniper Elite III: Afrika okazuje się hitem początku wakacji. Top Empik - Tydzień 27
  3. Gry w pudełkach: najciekawsze oferty na weekend 12-13 lipca

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej

gry