Podsumowanie tygodnia na polskim rynku gier (20-26 listopada 2017 r.)
Miniony tydzień na polskim rynku gier należał do spokojnych. Najważniejszymi wydarzeniami były publikacje raportów finansowych. Obejrzeliśmy również pierwszy zwiastun horroru Apparition.
Witajcie w kolejnym wydaniu naszego cyklu podsumowującego to, co wydarzyło się na polskim rynku gier w minionym tygodniu.
Wieści
Zwiastun Apparition
Znane z Shadows 2: Perfidia jednoosobowe polskie studio MrCiastku wypuściło pierwszy zwiastun gry Apparition, czyli horroru, w którym jako łowca zjawisk paranormalnych spróbujemy odkryć sekrety mrocznego lasu w Karolinie Północnej. Ciekawie zapowiada się zwłaszcza mechanika komunikowania się z istotami astralnymi za pomocą interaktywnej tabliczki Ouija.
Projekt zmierza wyłącznie na pecety, a jego premiera nastąpi w drugim kwartale przyszłego roku.
Wiedźmin 3 zarobił już okrągły miliard (raport finansowy CD Projektu)
Firma CD Projekt opublikowała raport finansowy za okres od 1 lipca do 30 września bieżącego roku. Przychody wyniosły blisko 85 milionów złotych, a zysk netto niecałe 36 milionów (w ubiegłym roku odpowiednio ponad 100 milionów i około 36,5 miliona). Wyniki te są dobre, ale trochę poniżej oczekiwań inwestorów.
Ponadto firma poinformowała, że całkowity zysk przed opodatkowaniem na projekcie Wiedźmin 3 wraz z dodatkami przekroczył miliard złotych.
Gwint – kampania fabularna dopiero w 2018 roku
Pozostając przy firmie CD Projekt warto także wspomnieć, że jej pracownicy poinformowali o przesunięciu na przyszły rok premiery kampanii fabularnej Wojna krwi w Gwincie: Wiedźmińskiej grze karcianej. Początkowo miała ona ukazać się okresie świątecznym, ale twórcy zdecydowali się mocno rozbudować ten tryb, co wydłużyło cykl produkcyjny.
CI Games – Sniper: Ghost Warrior 3 ze sprzedażą lepszą od założeń
Również firma CI Games udostępniła wyniki finansowe za trzeci kwartał 2017 roku. Przychody netto wyniosły 17,7 miliona złotych. Natomiast zysk operacyjny przed odliczeniem odsetek kredytowych, podatków i amortyzacji (EBITDA) wyniósł 7,4 miliona złotych, co po odliczeniu kosztów dało 5,35 mln zł wobec 2,37 mln zł straty rok wcześniej.
Dobre wyniki wynikają głównie z popularności gry Sniper: Ghost Warrior 3, która sprzedaje się lepiej niż przewidywano krótko po premierze.
Ciekawe linki
- Premiery gier w Polsce (20-26 listopada 2017)
- Gry w pudełkach - najciekawsze oferty z okazji czarnego piątku (24-26 listopada)