Podsumowanie tygodnia na polskim rynku gier (16-22 października 2017 r.)
W minionym tygodniu na polskim rynku gier działo się sporo. Ruszyła zbiórka pieniędzy na RPG Soulblight, firma PlayWay uruchomiła niecodzienne szkolenia, poznaliśmy wyniki sprzedaży magazynów branżowych i dowiedzieliśmy się trochę o obecnej kondycji finansowej oraz planach na przyszłość studia CI Games. Do kiosków trafił też nowy numer CD-Action.
Witajcie w kolejnym wydaniu naszego cyklu podsumowującego to, co wydarzyło się na polskim rynku gier w minionym tygodniu.
Gry z czasopism
CD-Action
Do kiosków trafił nowy numer magazynu CD-Action. Czasopismo kosztuje 15,99 złotych i dołączono do niego pełne wersje trzech gier:
- South Park: Kijek Prawdy,
- Goodbye Deponia,
- A New Beginning – Final Cut.
Pozostałe wieści
Ruszyła zbiórka na Soulblight
Częstochowskie studio My Next Games uruchomiło w serwisie Kickstarter zbiórkę, która ma zapewnić twórcom środki potrzebne na dokończenie produkcji RPG-a Soulblight. Cel minimalny ustalono na poziomie 15 tysięcy dolarów kanadyjskich, a akcja dobiegnie końca 26 listopada tego roku.
Soulblight trafi na pecety w pierwszym kwartale przyszłego roku, a w późniejszym terminie ukaże się wersja na Xboksa One. Autorzy chcieliby w przyszłości opracować również wydania na PlayStation 4 i Nintendo Switch.
Sniper: Ghost Warrior 3 nieźle się sprzedaje; wkrótce ma ruszyć produkcja Lords of the Fallen 2
Firma CI Games opublikowała nowy raport finansowy i zawarte w nim dane okazały się dobre dla studia. W trzecim kwartale tego roku uzyskano 17,7 miliona złotych przychodów oraz 3,6 miliona zysku. Natomiast w pierwszych dziewięciu miesiącach roku wypracowano 90,9 mln zł przychodów i 5,1 miliona zł zysku.
Studio podkreśliło przyzwoite wyniki Sniper: Ghost Warrior 3, które sprzedaje się lepiej niż to zakładały popremierowe analizy. Obecnie nakład pudełkowej wersji został praktycznie wyczerpany.
Ponadto CI Games poinformowało, że produkcja Lords of the Fallen 2 powinna ruszyć w najbliższych miesiącach. Budżet gry ma być zbliżony do pierwszej części, czyli wyniesie około 30 mln zł.
Kto użycza głosu w polskiej wersji Call of Duty: WWII?
Będąca polskim wydawcą Call of Duty: WWII firma CDP, zaprezentowała sylwetki dwóch aktorów, którzy użyczają swojego głosu bohaterom gry.
Główną rolę, Ronalda „Reda” Danielsa, zagra Józef Pawłowski, znany z takich produkcji filmowych i serialowych jak Miasto 44, Jack Strong czy Belfer.
Natomiast Marcel Sabat (m.in. Kamienie na szaniec) wcieli się w Roberta Zusmanna, czyli najlepszego przyjaciela Danielsa.
PlayWay szkoli za darmo programistów, umożliwiając znalezienie pracy u konkurencji
Firma PlayWay wpadła na niecodzienny pomysł na uzupełnienie braków kadrowych. Wydawca zorganizował darmowe szkolenia dla osób pragnących nauczyć się programowania. Na kursy można wejść prosto z ulicy, nie posiadając żadnego doświadczenia. Co więcej, nie trzeba nawet podpisywać żadnej umowy lojalnościowej, zobowiązującej do przyszłego odpracowania szkolenia w PlayWay, więc po zakończeniu nauki można szukać zatrudnienia u konkurencji.
Inicjatywa zyskała sporą popularność. Firma spodziewała się 10 uczestników, ale w pierwszym tygodniu zgłosiło się 50 chętnych, wiec aby ich pomieścić utworzono pięć grup 10-osobowych.
Sprzedaż pism komputerowych w lipcu 2017 r.
Poznaliśmy wyniki sprzedaży magazynów branżowych za lipiec tego roku. Liderem tradycyjnie okazało się CD-Action, które rozeszło się w 56 338 egzemplarzach, czyli o 17,80% mniej niż w analogicznym miesiącu roku ubiegłego.
Na ostatniej pozycji uplasował się PC Format z wynikiem 30 077 egzemplarzy (spadek spadek sprzedaży o 19,12%).
Ciekawe linki
- Premiery gier w Polsce (16-22 października 2017)
- Gry w pudełkach - najciekawsze oferty na weekend 21-22 października
- FIFA 18 nadal bezkonkurencyjna. Top Empik - Tydzień 40 i 41
- GRYOnline.pl i tvgry.pl na T-Mobile Warsaw Games Week 2017
- T-Mobile Warsaw Games Week 2017 z rekordową frekwencją