Podsumowanie tygodnia na polskim rynku gier (11-17 kwietnia 2016 r.)
Miniony tydzień okazał się całkiem owocny dla polskiego rynku gier. M.in. poznaliśmy wyniki sprzedaży gry Thea: The Awakening oraz otrzymaliśmy pierwsze strzępy informacji o dwóch projektach, nad którymi pracują zespoły IMGN.PRO i CreativeForge Games. Sporo działo się także w kwestii tanich serii wydawniczych (Dobra Gra, Classics 99).
Witajcie w kolejnym wydaniu naszego cyklu podsumowującego to, co wydarzyło się na polskim rynku w tym tygodniu.
Tanie serie
Dobra Gra
Wydawana przez firmę Techland tania seria Dobra Gra wzbogaciła się o trzy nowe tytuły:
- E.T. Armies,
- GT Legends,
- RACE Injection (zawiera Race 07 plus dodatki Formula RaceRoom, WTCC 2010, STCC The Game 2, GT Power i Retro Pack).
Wszystkie trzy pozycje dostępne są w cenie 19,99 zł.
Classics 99
Z kolei firma Microsoft wystartowała z nową tanią serią Classics 99. W jej ramach sprzedawane są gry na Xboksa One w sugerowanej cenie detalicznej wynoszącej tytułowe 99 złotych. Na pierwszy rzut poszły następujące tytuły:
- Forza Horizon 2,
- Forza Motorsport 5,
- Gears of War: Ultimate Edition,
- Ryse: Son of Rome,
- Rare Replay,
- Sunset Overdrive,
- Dead Rising 3,
- ScreamRide,
- Zoo Tycooon.
Pozostałe wieści
IMGN.PRO zapowie nowy horror na imprezie PAX East
Polska firma IMGN.PRO zapowiedziała swój udział w imprezie PAX East. Podczas festiwalu w Bostonie gracze otrzymają możliwość zagrania w trzy tytuły. Spośród nich o dwóch, czyli RPG-u Seven: The Days Long Gone i konwersji na PlayStation 4 horroru Kholat, wiedzieliśmy już wcześniej
Natomiast trzecia gra zostanie ujawniona po raz pierwszy podczas konwentu. Na razie wiadomo o niej tylko tyle, że będzie to horror dla „najbardziej wymagających graczy”.
Wiedźmin 3: Dziki Gon - zaprezentowano okładkę dodatku Krew i wino
Studio CD Projekt RED pochwaliło się okładką, jaka będzie zdobić Krew i wino, czyli drugie fabularne rozszerzenie do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Sugeruje ona, że istotną rolę w fabule odegrają wampiry.
Przypomnijmy, że dodatek ukaże się na te same platformy, co wersja podstawowa, czyli PC, Xbox One i PlayStation 4. Niestety deweloper nie pokusił się jeszcze o ujawnienie konkretnej daty premiery. Wiemy jedynie, że rozszerzenie ukaże się w drugim kwartale bieżącego roku, czyli najpóźniej w czerwcu.
Sukces polskiej gry Thea: The Awakening
Polskie studio MuHa Games ujawniło kulisy produkcji gry Thea: The Awakening i przy okazji pochwaliło się, że do tej pory sprzedano ponad 50 tysięcy egzemplarzy, co pięciokrotnie przekroczyło założenia deweloperów.
Tytuł został stworzony przez 4 osoby w ciągu 19 miesięcy. Budżet produkcji – w tym zakup silnika i materiałów niezbędnych do skorzystania z niego, a także prace zlecone podwykonawcom – wyniósł 15 tysięcy funtów (ponad 80 tysięcy złotych). Koszty produkcji zwróciły się w pełni dzień po oficjalnej premierze. Swój udział w tym miał także zysk ze sprzedaży autorskich materiałów w Unity Asset Store, który pokrył połowę poniesionych wydatków.
Produkcja jest obecnie dostępna wyłącznie na komputerach osobistych, jednak trwają już pracę nad konwersją tytułu na konsolę Xbox One.
Nowy zwiastun The Collider 2
Będące częścią firmy Techland studio Shortbreak (znane m.in. z Hellraid: The Escape) wypuściło nowy zwiastun zręcznościówki The Collider 2. Przypomnijmy, że gra zmierza wyłącznie na pecety i trafi do sprzedaży 19 kwietnia. Jedną z największych atrakcji tego projektu będzie obsługa technologii wirtualnej rzeczywistości Oculus Rift i HTC Vive.
CreativeForge Games pracuje nad nową grą
Znane z takich gier jak Hard West czy Ancient Space warszawskie studio CreativeForge Games pracuje nad kolejnym projektem. Jak dowiedział się serwis Graczpospolita.pl, w przeciwieństwie do poprzednich produkcji zespołu, nowa gra zawita nie tylko na pecety, ale także na konsole. Niestety, jest jeszcze zbyt wcześnie, aby twórcy mogli ujawnić więcej konkretów.
Sprzedaż czasopism branżowych w styczniu 2016 roku
Związek Kontroli Dystrybucji Prasy udostępnił dane dotyczące sprzedaży rodzimych pism komputerowych. Liderem tradycyjnie okazało się CD Action od Wydawnictwa Bauer, które rozeszło się w 69139 egzemplarzach, co oznacza spadek o 3,5% w porównaniu do stycznia 2015 roku.
Najgorszej jak zwykle poradził sobie magazyn Chip, którego sprzedaż zmalała o 21% do poziomu 9749 egzemplarzy.
Ciekawe linki
- Premiery gier w Polsce + Ryk Premier (11-15 kwietnia 2016)
- Kolejna promocja na gry w Biedronce ruszy 21 kwietnia