autor: Konrad Kucharski
Podsumowanie Rozgrywek Ligowych Unreal Tournament
W sierpniu 2003 roku odbyły się finały LAN-owe gry Unreal Tournament w trybie Capture The Flag. Miejscem potyczek była Warszawa. Zwycięzcom został klan Delta, który zdobył główne nagrody: Puchar oraz złote medale (sponsorowane przez głównego organizatora) oraz torby podróżne (sponsorowane przez firmę LOT). Drugie miejsce zajął klan Gladiators, który otrzymał medale koloru srebrnego oraz firmowe koszulki Polskich Linii Lotniczych LOT. Na trzecim miejscu uplasowała się ekipa SITH otrzymując brązowe medale oraz pamiątkowy zestaw do pisania (długopis + ołówek) również od firmy LOT. Najlepszym capperem został gracz Braveheart z klanu Sith (otrzymał pamiątkową paterę), a klanem grającym fair play przez całe rozgrywki został klan Raiders of Death, który otrzymał pamiątkową tabliczkę. W rozgrywkach tych wzięło udział ponad 30 graczy, którym kibicowało około 70 widzów. Finały odbyły się w Warszawie w szkole podstawowej nr 187 przy ul. Leopolda Staffa 21. Dodatkowo sponsorem była firma COMP, która użyczyła nam na finały zestawy do połączenia komputerów.
Po zakończeniu rozgrywek organizatorzy od razu przeszli do organizowania IV edycji „Ligi Misia”. Tym razem rozgrywki miały być najciekawsze oraz najdłuższe w historii gry Unreal Tournament. Oprócz trybu Capture The Flag zostały dołączone do ligi dwa inne tryby: Capture The Flag instaGib oraz Team Deathmatch. Przed wznowieniem zapisów do ligi organizatorzy mieli obawy czy zdołają udźwignąć ciężar tych rozgrywek, ponieważ planowane było około 30 klanów.
Chętnych do toczenia bojów w tej lidze znalazło się 23 klany. Każda drużyna przy rejestracji podawała, w jakim trybie chciałaby grać. Tym sposobem w trybie Capture The Flag udział wzięło 17 klanów, w trybie Capture The Flag instagib 20 klanów a w trybie Team Deathmatch wszystkie zapisane klany. Klany zostały podzielone na dwie grupy w każdym z trybów tak, aby można było wyrobić się z terminem rozegrania ligi w terminie do tego wyznaczonym.
Murowanymi kandydatami do zwycięstwa w każdym trybie były klany: Capture The Flag – obrońca tytułu klan Delta, Team Deatchmatch – najlepszy klan na polskiej scenie UT rAiders of Apocalipse, W trybie Capture The Flag instaGib nie było można określić faworyta, ponieważ ten tryb był wówczas mało grany. Rozgrywki ligowe w Internecie rozgrywane były prawie cały rok (od 26 września 2003 roku do 13 czerwca 2004 roku). Łącznie udział w rozgrywkach wzięło ponad 300 graczy. Inauguracja ligi nastąpiła 26 września, a pierwszym meczem była potyczka w trybie Team Deathmatch pomiędzy klanami Gladiators oraz Resurrection wygranym przez tych pierwszych po bardzo zaciętej walce. Faworyci rozgrywek według oczekiwań wygrywali mecz za meczem i bez większych problemów dążyli do zdobycia awansu na finały. Liga sama w sobie przebiegała różnie. Raz było lepiej a raz gorzej. Jak to się często zdarza w takich rozgrywkach część klanów zrezygnowała w czasie trwania rozgrywek. Na szczęście była to znikoma ilość, dzięki czemu można było spokojnie dokończyć rozgrywki. Z 23 klanów uczestniczących w lidze do końca dotrwało aż 18 co patrząc z perspektywy rozgrywania prawie co tydzień meczów jest wielkim sukcesem, jeżeli chodzi o rozgrywki internetowe w różnych grach tego typu.
Do finałów LAN-owych tej edycji „Ligi Misia” awansowało w sumie 10 klanów. Bezpośrednio:
- w trybie Capture The Flag – Delta (obrońcy tytułu), Sith, Resurrection oraz niespodziewanie rAiders of Apocalipse.
- w trybie Capture The Flag instaGib – Sith (uważany za faworyta tych rozgrywek), Emperor Soldiers, Resurrection oraz rAiders of Apocalipse
- w trybie TeamDeatchmatch - rAiders of Apocalipse (faworyt), Gladiators, Loobleen oraz Soldiers of Fortune.
Po wyłonieniu finalistów, którzy bezpośrednio awansowali do rozrywek LAN-owych pozostało wyłonić jeszcze po jednym klanie z miejsc 3. Klany, które zajęły 3 miejsca w swoich grupach grały między sobą o ostatnie miejsca na finałach.
I tak:
- w trybie Capture The Flag rozegrały mecz o awans klany Gladiators oraz Terrible Team 666,
- w trybie Capture The Flag instaGib The Chosen oraz High Quality,
- oraz w trybie Team Deathmatch La Dance Macabre z Gangsters,
Po ciężkich i bardzo pasjonujących meczach do finałów awansowały klany: Capture The Flag – Gladiators, Capture The flag instagib – High Quality oraz Team Deathmatch – La Dance Macabre.
Tym sposobem uzyskaliśmy komplet drużyn, które będą walczyć w sierpniu na LAN-nie o prymat na polskiej scenie UT.
Rozgrywki sieciowe, zakończyły się miłym akcentem. Zostały rozegrane mecze gwiazd w każdym trybie. Graczy do tych meczów wybierała cała scena poprzez głosowanie na stronie ligi. Rozgrywki toczyły się na zasadzie: najlepsi gracze grupy 1 przeciwko najlepszym graczom grupy 2. Jak przystało na takie rozgrywki mecze były bardzo zacięte i kończyły się niewielkimi wygranymi któregoś z teamów.
Na zakończenie chciałbym napisać, że początkowo miałem obawy przy organizacji tak dużej imprezy internetowej. Jak się później okazało moje obawy były bezpodstawne, ponieważ klany jak i gracze dostosowali się do systemu rozgrywek, dzięki czemu udało się to wszystko doprowadzić do końca. Mogę tylko napisać, że był to najmilej spędzony czas w moim życiu i chętnie powtórzę ten wyczyn jeszcze raz o ile będą chętni, aby po raz kolejny walczyć o palmę pierwszeństwa w UT.
Parę słów na temat rozgrywek LAN-owych.
Finały LAN-owe odbędą się tak jak rok temu w szkole podstawowej nr 187 w Warszawie przy ul. Leopolda Staffa 21 na Żoliborzu.
Będą rozgrywane systemem ligowym, czyli każdy będzie grał z każdym w poszczególnych trybach. Niestety nie udało nam się zorganizować (wypożyczyć) komputerów na tą okazję od firm, które pomagają przy tego typu imprezach, dlatego też musimy sami zorganizować sobie sprzęt wypożyczając go od graczy uczestniczących w finałach jak i od widzów, którzy będą oglądać zmagania najlepszych.
Nagrodami będą tak jak rok temu: puchar dla najlepszych oraz złote medale, srebrne medale na drugich miejsc i brązowe dla miejsc trzecich. Prawdopodobnie nagrody rzeczowe również ufunduje firma LOT.
Poszukujemy chętnych firm, które mogłyby pomóc nam zorganizować tą imprezę sponsorując główne nagrody, ponieważ na dzień dzisiejszy jest to największy problem. Oferujemy w zamian reklamę na stronach klanów uczestniczących w finałach oraz na stronie ligowej jak i w trakcie samych finałów.
Patronami medialnymi będą CD-Action oraz SS-NG. Próbujemy również prowadzić rozmowy z telewizją HYPER.
Organizator całej ligi wraz z finałami LAN-owymi: Konrad Kucharski mail:[email protected] tel.504-655-769
Organizator finałów LAN-owych: Witold Słomczyński mail:[email protected] tel. 607-300-678
Strona ligowa: http://lm.unreal.pl
Strona o historii ligi : http://lm.unreal.pl/historia_ligi.php
Strony klanowe finalistów:
Delta - http://deltaclan.gry-online.pl/
rAiders of Apocalipse – http:// www.rA.unreal.pl
Resurrection – http://res-ut.com
Gladiators – http://www.gladiators.unreal.pl
Soldiers of Fortune - http://212.76.40.124/~sofclan/
Loobleen - http://lbn.gamesnet.pl
La Dance Macabre – nie posiadają strony klanowej
High Quality - http://republika.pl/hqclan/