Podsumowanie konferencji Bethesda Softworks w trakcie E3 2016 - Dishonored 2, Prey i inne
Podczas targów E3 2016 po raz drugi w historii swoją osobną konferencję miała firma Bethesda Softworks. Oto podsumowanie tej prezentacji, w trakcie której mogliśmy zobaczyć takie tytuły jak Dishonored 2, Prey czy remaster The Elder Scrolls V: Skyrim.
O ile firma Electronic Arts zdecydowanie nie zachwyciła podczas konferencji EA Play, tak już w kilka godzin później za sprawą Bethesda Softworks mieliśmy okazję zobaczyć znacznie więcej materiałów z naprawdę interesujących tytułów. Może i zabrakło takiej „petardy”, jak ujawnienie Fallouta 4 w ubiegłym roku, ale i tak było na co popatrzeć. Pojawiły się zarówno produkcje, które dopiero będą mieć swoją premierę, jak i te, w które możecie zagrać już od jakiegoś czasu. Sprawdziło się m.in. parę plotek, które mogliśmy usłyszeć przed targami – chociażby te o remasterze The Elder Scrolls V: Skyrim na konsole ósmej generacji czy o Prey. Zaprezentowano też nową zawartość do takich tytułów jak Doom, Fallout 4 czy The Elder Scrolls Online, a także zapowiedziano, że gry Bethesdy wejdą na rynek wirtualnej rzeczywistości, za sprawą współpracy firmy z producentami gogli HTC Vive.
Jeśli jednak nie mieliście ochoty przesiadywania przed komputerem o brzasku (konferencja rozpoczęła się o godzinie 4:00 czasu polskiego), przygotowaliśmy dla Was podsumowanie całej prezentacji w kolejności chronologicznej.
Quake Champions
Swoją drugą w historii targów E3 osobną konferencję Bethesda ponownie rozpoczęła z przytupem. Po udanym odświeżeniu formuły Dooma legendarne studio id Software zabiera się za kolejnego klasyka gatunku FPS. Prezentacja Quake Champions, zapowiedzianego w dwadzieścia lat po debiucie pierwszej części, nie obfitowała co prawda w materiały (zobaczyliśmy wyłącznie efektowny, ale jednak filmowy zwiastun), ale fani dynamicznych gier akcji tak czy inaczej mogą być podekscytowani. To produkcja nastawiona głównie na bezlitosny, bardzo szybki tryb wieloosobowy (i, potencjalnie, także na imprezy e-sportowe) – co jednak ciekawe, w przeciwieństwie do poprzednich części pojawi się tutaj podział na klasy postaci. Więcej informacji (a zapewne i pierwszych fragmentów rozgrywki) możemy się spodziewać podczas sierpniowej imprezy QuakeCon. Quake Champions, podobnie jak poprzednie odsłony serii, trafi wyłącznie na PC.
The Elder Scrolls: Legends
Po Quake Champions, który zapowiada się na wyjątkowo dynamicznego FPS-a, Bethesda nieco zwolniła tempo i zaprezentowała strategiczną karciankę The Elder Scrolls: Legends. Pokazano filmik rozpoczynający kampanię dla pojedynczego gracza, gdzie wcielimy się w Kapłana Ćmy, z pomocą którego odkryjemy przeszłość oraz przyszłość Tamriel. W osobnym wideo przedstawiono także założenia rozgrywki, która może i nie zrewolucjonizuje gatunku, ale może się okazać naprawdę solidną propozycją dla fanów tego typu gier. Bethesda zapowiedziała przy okazji, że The Elder Scrolls: Legends, poza PC oraz iPadami, trafi także na iPhone'y, komputery Mac oraz urządzenia mobilne z systemem operacyjnym Android. Produkcję będziecie mogli przetestować w czasie zamkniętych beta-testów, na które zapiszecie się pod tym adresem.
Fallout 4 oraz Fallout Shelter
Fallout 4, który skradł serca publiczności podczas ubiegłorocznych targów, teraz także dostał swoje pięć minut. Bethesda zapowiedziała bowiem dwie aktualizacje oraz płatny dodatek do gry. Te pierwsze rozszerzą przede wszystkim opcje budowlane – zapowiedziane na ten tydzień Contraptions pozwoli na konstruowanie skomplikowanych mechanizmów oraz pułapek, zaś Vault-tec, które ukaże się pod koniec lata, umożliwi nam zaprojektowanie własnej krypty wraz z całym wyposażeniem, niezbędnym do przetrwania w przypadku ataku nuklearnego. Znacznie mniej wiemy na temat wspomnianego DLC: deweloperzy ujawnili nazwę, Nuka World, oraz miejsce akcji – dawny park rozrywki, stworzony przez producentów Nuka Coli – jednak na tym konkrety się skończyły. Ponadto zapowiedziano, że Fallout Shelter – pomniejsza produkcja, która pojawiła się na urządzeniach mobilnych przy okazji ubiegłorocznych targów E3 – w lipcu trafi do dystrybucji cyfrowej w wersji na PC.
- Fallout 4 – zapowiedziano nowe dodatki oraz obsługę okularów HTC Vive – pełna wiadomość
- Fallout Shelter zmierza na pecety. Gra dostanie aktualizację z nowymi systemami walki i misji – pełna wiadomość
The Elder Scrolls V: Skyrim – Special Edition
Zawiedli się ci, którzy liczyli na zupełnie nową odsłonę serii The Elder Scrolls – zamiast szóstej części zapowiedziano remaster kultowego już Skyrima z 2011 roku, nazwany Special Edition. Trudno uznać tę pozycję za zaskoczenie, bo już na początku tego miesiąca usłyszeliśmy pierwsze pogłoski na jej temat. Oprócz znacznie upiększonej oprawy graficznej z ostrzejszymi teksturami oraz lepszymi efektami pojawi się także wsparcie dla fanowskich modyfikacji na konsolach. Gra trafi do sprzedaży 28 października na PlayStation 4 oraz Xboksa One, z kolei posiadacze Skyrima ze wszystkimi dodatkami na PC zremasterowaną wersję otrzymają bezpłatnie. Choć biorąc pod uwagę cuda, jakie wyprawiają moderzy z oprawą wizualną tego RPG-a (który w tym roku skończy przecież już 5 lat!), akurat na tej platformie Special Edition raczej nie zrobi wielkiego wrażenia…
Prey
Pogłoski sprzed targów, dotyczące tej pozycji, sprawdziły się połowicznie. Spekulowano bowiem, że zobaczymy pierwsze materiały z Prey 2, produkcji, która oficjalnie została zapowiedziana jeszcze w 2008 roku i od tamtego czasu nikt do końca nie wiedział, czy nadal powstaje, czy też może została anulowana. Tymczasem Bethesda zrobiła nam kawał, bo prezentacja Prey owszem, była, ale bez „dwójki” w tytule. Gra ma być bowiem czymś zgoła odmiennym od oryginalnego FPS-a studia Human Head z 2006 roku. Klimat science-fiction nadal jest, oczywiście, bardzo silny – ostatecznie akcja toczy się na stacji kosmicznej, opanowanej przez obcych. Produkcja będzie jednak przy okazji mocno czerpać z psychologicznych horrorów: w ostatniej scenie główny bohater, Morgan Yu, prowadzi rozmowę z drugą wersją samego siebie, a wcześniej walczy z przeciwnikiem pozbawionym konkretnej, fizycznej postaci. Niestety, Bethesda ograniczyła się jedynie do filmowego zwiastuna, obiecując jednak, że więcej konkretów otrzymamy podczas QuakeConu. Prey, nad którym pracuje oddział studia Arkane w Austin, zadebiutuje na PC, PlayStation 4 oraz Xboksie One w przyszłym roku.
Doom – pierwsze DLC oraz darmowe aktualizacje
Doom z przytupem rozpoczął prezentację Bethesdy podczas ubiegłorocznych targów E3 i teraz także dostał chwilę dla siebie. Twórcy zapowiedzieli bowiem pierwszy płatny dodatek do gry, który pojawi się już w przyszłym miesiącu. Rozszerzenie, nazwane Unto the Evil, zawierać będzie trzy mapy do trybu wieloosobowego, nową broń, możliwego do kontrolowania demona, wyposażenie, moduły hakerskie oraz możliwości personalizacji swojego bohatera. Ponadto Doom otrzyma w lipcu darmowe aktualizacje z dwoma kolejnymi trybami, Exodus (po prostu inna nazwa dla capture the flag) oraz Sector (polegający na przejmowaniu i utrzymywaniu strategicznych obszarów, rozsianych po mapie). Zmian – również bezpłatnych – doczeka się także edytor map SnapMap, w którym oprócz nowej zawartości pojawią się funkcje ułatwiające tworzenie interesujących i grywalnych etapów. Ostatnią zapowiedzią dotyczącą produkcji id Software było udostępnienie darmowej wersji próbnej Dooma, zawierającej pierwszy poziom kampanii, na czas trwania targów E3. Ech, te czasy, kiedy dema były wypuszczane jeszcze przed premierą…
The Elder Scrolls Online – nowa zawartość
Podczas konferencji pojawiło się zarówno The Elder Scrolls: Legends, jak i remaster Skyrima, jednak najwięcej miejsca spośród produkcji osadzonych w świecie Tamriel przeznaczono zdecydowanie The Elder Scrolls Online. Przede wszystkim – już jutro na konsolach PlayStation 4 oraz Xbox One zadebiutuje dodatek Dark Brotherhood, na PC dostępny od końcówki ubiegłego miesiąca. Rozszerzenie zaoferuje nową lokację (Złote Wybrzeże) oraz bardzo poważny wątek fabularny, związany z dołączeniem do gildii skrytobójców – tytułowego Mrocznego Bractwa. Pojawi się również kolejne drzewko umiejętności, łączących się oczywiście z tym niecodziennym fachem. Ponadto zapowiedziano funkcjonalność o nazwie One Tamriel, czyli system skalowania poziomu postaci, dopasowujący go do towarzyszących nam bohaterów oraz regionu, w którym się znajdujemy. Szczegółów nie znamy, jednak twórcy zapewniają, że dzięki tej nowince od razu po ukończeniu samouczka będziemy mogli ruszyć bez obaw dokądkolwiek tylko zechcemy, co jest rozwiązaniem dotychczas niespotykanym w grach MMO. Ostatnią wiadomością jest wejście The Elder Scrolls Online na rynek japoński. W Kraju Kwitnącej Wiśni produkcja zadebiutuje 23 czerwca.
Fallout 4 oraz Doom w technologii wirtualnej rzeczywistości
Jeśli kiedykolwiek chcieliście się poczuć jak w prawdziwym postapokaliptycznym świecie, Bethesda już w przyszłym roku da Wam ku temu sposobność. Fallout 4 trafi wówczas na HTC Vive – gogle wykorzystujące technologię wirtualnej rzeczywistości. Todd Howard, który kierował pracami nad tą produkcją, zapowiedział, że gra nie zostanie w żaden sposób skrócona, by ułatwić tworzenie nowej wersji. Z technologii wirtualnej rzeczywistości skorzysta także Doom, jednak niestety nie zapowiedziano, kiedy możemy się tego spodziewać.
Dishonored 2
Konferencję Bethesdy uwieńczył materiał o Dishonored 2. A raczej materiały, bo to właśnie produkcja studia Arkane okazała się być gwiazdą tego wieczoru. Otrzymaliśmy bowiem nowy zwiastun, a także fragmenty rozgrywki wraz z komentarzem twórców. Mogliśmy na nich zobaczyć m.in. spore obszary z miasta Karnaca, gdzie rozgrywać się będzie akcja gry, i doświadczyć jego wertykalności – poruszanie się nad głowami strażników i ataki z wysokości zapewne przydadzą się nieraz w czasie kampanii. Ponadto rzuciliśmy okiem na specyficzne umiejętności Emily Kaldwin, która jest drugą, obok znanego z pierwszej części Corvo, grywalną postacią. Wszystko to wygląda naprawdę intrygująco: nowe moce są naprawdę pomysłowe i nietrudno sobie wyobrazić scenariusz, w którym gracze łączą je w kombinacje, o których nie pomyśleliby sami deweloperzy. Ciekawie zapowiadają się również mniej typowe etapy – tak jak ten, w którym przeskakujemy pomiędzy przeszłością i teraźniejszością pewnej lokacji. Ponadto gra ma ciekawą stylistykę i potrafi zrobić wrażenie oprawą wizualną. Jeśli sprawdzą się zapewnienia twórców o otwartości lokacji oraz swobodzie w wykonywaniu naszych zadań, otrzymamy prawdziwy hit!
Dishonored 2 zadebiutuje 11 listopada tego roku na PlayStation 4, Xboksie One oraz PC, a przy okazji pokazu Bethesda zaprezentowała też edycję kolekcjonerską, w której skład wejdzie replika ikonicznej maski Corvo, pierścień Emily, plakat, metalowe pudełko, DLC Imperial Assassin's Pack oraz kod do pobrania Dishonored: Definitive Edition, czyli remastera pierwszej części.