autor: Szymon Liebert
Początek polskiego oddziału Activision Blizzard?
Na łamach portalu Pracuj.pl pojawiło się dość ciekawe ogłoszenie, w którym firma Activision Blizzard poszukuje polskiego menadżera. Pracownik miałby zająć się interesami wydawcy w naszym kraju, nadzorować marketing i sprzedaż wszystkich produktów z katalogu wydawniczego, odpowiadać za kontakty z odbiorcami i przewidywać zmiany oraz szanse na rynku.
Na łamach portalu Pracuj.pl pojawiło się ogłoszenie, w którym firma Activision Blizzard poszukuje polskiego kierownika ds. kluczowych klientów. Pracownik miałby zająć się interesami wydawcy w naszym kraju, nadzorować marketing i sprzedaż wszystkich produktów z katalogu wydawniczego, odpowiadać za kontakty z odbiorcami i przewidywać zmiany oraz szanse na rynku.
Osoba zatrudniona w charakterze polskiego „key account managera” będzie prowadziła ścisłą współpracę z niemieckim prezesem do spraw sprzedaży i zajmie się rozwijaniem kontaktów oraz poszukiwaniem partnerów. Ogłoszenie zostało opublikowane niecały tydzień temu (8 czerwca) przez Activision Blizzard Deutschland i najwidoczniej jest nadal aktualne.
Powyższy zakres obowiązków znaczy, że firma zamierza uruchomić w Polsce jednoosobowe przedstawicielstwo, które może rozwinąć się w pełnoprawną filię. Tego typu praktyki na mniejszych rynkach są częste, bo zmniejszają ryzyko porażki finansowej, ułatwiają współpracę z zewnętrznymi partnerami i pozwalają monitorować sytuację oraz podejmować lepsze decyzje lokalne.
Zainteresowanie firmy Activision Blizzard naszym krajem jest ważną sprawą. W końcu wydawca odpowiada za popularne serie: Tony Hawk, Call of Duty, czy Guitar Hero. Najważniejsze wydają się produkcje Blizzarda, który stawia przecież na królujące w Polsce pecety. Tymczasem wciąż nie znamy dystrybutora StarCrafta II – może będzie to zadanie dla nowego pracownika?