Po 5-miesięcznej przerwie The Crew: Motorfest naciera z kolejną wielką aktualizacją. Twórcy zmienią wreszcie parę frustrujących elementów
5 marca w The Crew: Motorfest rozpocznie się szósty sezon, który przyniesie dużo darmowych atrakcji firmowanych marką Red Bull. Wypuszczana wtedy aktualizacja wprowadzi też pewne wielce pożądane zmiany w rozgrywce.

The Crew: Motorfest ma za sobą pięć dość cichych miesięcy. Od momentu wprowadzenia do gry wyspy Maui początkiem listopada (w piątym sezonie) studio Ivory Tower pracowało w tajemnicy nad następną dużą aktualizacją, a w ostatnich dniach zaczęło wreszcie ujawniać szykowane nowości w szóstym sezonie, który rozpocznie się 5 marca, czyli w najbliższą środę.
Red Bull i rewitalizacja Maui
Na pierwszy plan wysuwa się playlista Red Bull Speed Clash, firmowana tytułową marką i jej różnorakimi motorsportowymi aktywnościami. W ramach siedmiu głównych wydarzeń zakosztujemy m.in. wyścigów Formuły 1, lotniczych akrobacji i rajdów samochodowych za kierownicą nowego bolidu RB20 czy Forda Pumy WRC (świeżych maszyn w szóstym sezonie na pewno będzie więcej, ale na razie nie dostaliśmy pełnej ich listy).
Do tego dojdzie 12 pobocznych aktywności i 25 wyzwań, a także nowa stacja radiowa, w której usłyszymy podcast poświęcony działalności Red Bulla. Związana z playlistą jest też niewidziana wcześniej lokacja na Maui – duży plac zabaw obejmujący m.in. asfaltowy i szutrowy tor. Takich miejsc będzie więcej: deweloper postawił sobie za cel lepsze zagospodarowanie całej wyspy, modyfikując i wzbogacając poszczególne jej regiony.
Ulepszenia rozgrywki
Jednak dla wielu graczy bardziej interesujące niż nowa zawartość mogą okazać się pożądane zmiany dot. komfortu rozgrywki (QoL), które były wyczekiwane od dawna – przede wszystkim w fizyce wybranych pojazdów (dotyczy to głównie hipersamochodów i innych szybkich wozów).
- Do ustawień sterowania dodane zostaną „radialne martwe strefy”, dzięki którym auta mają skręcać bardziej responsywnie, zwłaszcza przy wysokich szybkościach.
- Podwyższona zostanie prędkość maksymalna wybranych modeli.
- Ruch uliczny zostanie wyłączony w wyzwaniach typu umiejętności (ang. Feats) rozgrywanych poprzez Summit Contest. Oznacza to koniec frustracji przez czynnik losowy podczas walki o jak najlepszy rezultat do rankingu.
- Zajdą spore zmiany w wyścigach PvP (Grand Race): co tydzień będą wprowadzane tematyczne zawody, a rywalizację urozmaicą dodatkowe modyfikatory i warunki atmosferyczne czy zwiększone nagrody. Ponadto po ukończeniu wyścigu będzie można od razu wskoczyć do następnego, bez czekania 30 sekund.
- Będzie dało się odbyć szybką podróż do miejsc, w których wykonaliśmy wyzwania fotograficzne (trzeba ukończyć 10 playlist, by móc z niej skorzystać).
- Pojawi się możliwość ukrycia odszukanych znajdziek na minimapie.
- Do wyzwań na ekranie Main Stage zostaną dodane opcje szybkiej zmiany lub zakupu pojazdów.
- Ręczna zmiana biegów ze sprzęgłem już nie będzie odczuwalnie szybsza niż przy użyciu automatycznej przekładni.
- Całościowych ulepszeń doczeka się fizyka quadów, by „uniknąć niepożądanych zachowań”.
Możliwe, że na tym atrakcje zaplanowane na start szóstego sezonu się nie kończą – zaktualizuję tę wiadomość, jeśli Ivory Tower ujawni coś więcej (zwłaszcza pełny wykaz nowych pojazdów). Poza tym możemy oczekiwać dodatkowych nowości w kolejnych tygodniach, przed rozpoczęciem sezonu siódmego zaplanowanego na lipiec.