Plotka: Mafia 1 Remake na silniku „trójki” z nowym systemem osłon
Dzień po zapowiedzi odświeżonej trylogii Mafia poznaliśmy nieoficjalne konkrety na temat warstwy technicznej i zmian wprowadzonych w mechanice w remake’u pierwszej części tej kultowej serii. Wśród tych ostatnich prym wiedzie nowy system osłon; całość ma przy tym działać na silniku „trójki”.
- remake pierwszej części serii Mafia będzie działać w oparciu o technologię stworzoną na potrzeby „trójki”;
- na tle pierwowzoru grę będzie wyróżniać nie tylko odświeżona grafika, lecz także poprawiona mechanika, na czele z nowym systemem osłon;
- w trakcie zabawy usłyszymy nagrany od nowa przez orkiestrę symfoniczną soundtrack z oryginału.
Wczoraj doczekaliśmy się oficjalnej zapowiedzi kompilacji Mafia: Trilogy, w której skład wejdzie pełnoprawny remake Mafii 1, zremasterowana wersja gry Mafia II, a także trzecia odsłona tego kultowego cyklu. Dzisiaj natomiast poznaliśmy nieoficjalne szczegóły na temat silnika wykorzystanego przez twórców pierwszej z wymienionych pozycji, jej warstwy dźwiękowej, a także nowości w mechanice gry.
Źródłem owych rewelacji jest niejaki Sobo – użytkownik forum serwisu PCTuning, podejrzewany o koneksje z firmą 2K Games (choć on sam tego nie przyznaje, ale też temu nie zaprzecza). Jako że nie są to oficjalne informacje, należy traktować je jako plotki. A teraz bez zbędnego przedłużania – przejdźmy do konkretów.
Zacznijmy od tego, że Mafia: Definitive Edition będzie działać w oparciu o technologię, która napędzała trzecią część serii. Silnik został jednak znacznie ulepszony, a dzięki między innymi ustalonej „z góry” porze dnia na potrzeby poszczególnych misji (co ma służyć zapewnieniu odpowiedniej atmosfery), produkcja będzie działać lepiej niż „tak sobie” zoptymalizowana przygoda Lincolna Claya. Ponadto gra powinna korzystać z ray tracingu. Osobna wzmianka należy się warstwie dźwiękowej, gdyż zabawa będzie się toczyć przy akompaniamencie doskonale nam znanego, klimatycznego soundtracku; całość zostanie jednak nagrana na nowo przez orkiestrę symfoniczną.
Oprócz tego na tle pierwowzoru remake pierwszej Mafii będzie wyróżniał w pełni funkcjonalny system krycia się za osłonami, wzorowany na tym z drugiej i trzeciej części serii. Gracze, którzy niekoniecznie dobrze wspominają pozbawione go (a przez to diabelnie wymagające) strzelaniny z oryginału, powinni być zadowoleni z tej zmiany.
Sobo podzielił się jeszcze informacją, czy jakieś zmiany czekają zremasterowaną wersję „dwójki” i wchodzącą w skład kompilacji „trójkę”. Jak twierdzi, takowe zostaną zaimplementowane, jednak mają być „niewielkie”. Warto też przypomnieć, że w przypadku Mafii II: Definitive Edition będziemy mieć do czynienia tylko z remasterem, a nie pełnoprawnym remakiem.