PlayStation Network ma już 70 milionów użytkowników
Firma Sony opublikowała interesujące dane dotyczące między innymi funkcji sieciowych jej konsol. Według nich, PlayStation Network posiada 70 milionów aktywnych użytkowników, subskrypcję PS Plus opłaca natomiast 26,4 miliona graczy.
Przy okazji dzisiejszej konferencji, na której członkowie zarządu Sony omawiali strategię firmy na najbliższy czas, opublikowano interesujące dane dotyczące kondycji korporacji. Wśród nich znalazły się informacje na temat rozwoju gałęzi elektronicznej rozrywki japońskiego giganta. Jak możemy przeczytać w raporcie (dostępnym w formie pliku PDF tutaj), platforma cyfrowa PlayStation Network posiada już 70 milionów aktywnych użytkowników, którzy logują się przynajmniej raz w miesiącu. Liczba zarejestrowanych graczy obejmuje nie tylko posiadaczy PlayStation 4, ale również PlayStation 3 oraz PlayStation Vita. Dla porównania, jak podała firma Microsoft pod koniec kwietnia bieżącego roku, z usługi Xbox Live aktywnie korzysta obecnie około 55 milionów osób.
Spośród tych 70 milionów 37,71%, czyli 26,4 miliona osób, opłaca abonament PlayStation Plus, który daje dostęp między innymi do dodatkowych usług sieciowych oraz darmowych gier. Jest to wzrost o niemal 6 milionów w porównaniu z ubiegłym rokiem fiskalnym (wówczas było to 20,8 miliona – via VG247.com). Wynik ten nie zadowala jednak włodarzy Sony, chcą oni nadal zwiększać zawartość usługi oraz uczynić ją bardziej atrakcyjną, aby przyciągnąć do niej kolejnych abonentów.
Z ciekawszych danych, według analityków firmy Sony łącznie wszyscy gracze na całym świecie spędzają każdego tygodnia ponad 600 milionów godzin na zabawie z PlayStation 4. Ponadto podany dzisiaj raport potwierdza informację z końcówki kwietnia bieżącego roku, według której japoński gigant zamierza do końca bieżącego roku fiskalnego dobić do 78 milionów ogółem sprzedanych sztuk konsoli PlayStation 4. „Czwórka” zbliży się tym samym do wyniku swojej poprzedniczki, PlayStation 3, która do listopada 2013 roku rozeszła się w 80 milionach egzemplarzy. Aby go osiągnąć, Sony zamierza „zmaksymalizować przychody podczas najgorętszych okresów”, między innymi rozszerzając listę „ekskluzywnych hitów”, jak na przykład Uncharted: Zaginione Dziedzictwo czy Gran Turismo Sport.
Firma Sony nadal chce również rozwijać PlayStation VR. Według obietnic, wsparcie dla tego sprzętu ma wkrótce wykroczyć poza ramy samych gier. W nadchodzącym okresie możemy spodziewać się premiery filmów czy muzyki tworzonych przez wewnętrzne studia japońskiego giganta, w pełni wykorzystujących możliwości, jakie daje wirtualna rzeczywistość od Sony.