autor: Anna Karpińska
PlayStation naprawiło „zegarową” usterkę
Firmie Sony udało się wczoraj rozwiązać problem z dostępem do platformy PlayStation Network wynikający z błędu w synchronizacji zegara w starszych wersjach konsol PlayStation 3. Mimo zmiany daty na aktualną, po zalogowaniu do PSN część użytkowników nadal skarży się kłopoty z synchronizacją i utratą zawartości kont.
Firmie Sony udało się wczoraj rozwiązać problem z dostępem do platformy PlayStation Network wynikający z błędu w synchronizacji zegara w starszych wersjach konsol PlayStation 3. Mimo zmiany daty na aktualną, po zalogowaniu do PSN część użytkowników nadal skarży się kłopoty z synchronizacją i utratą zawartości kont.
Firma Sony wydała wczoraj oficjalny komunikat, w którym zapewniła, że główny problem użytkowników „grubych” konsol PlayStation 3 został rozwiązany. Gracze od niedzieli zmuszeni byli zmagać się z błędem o kodzie 8001050F, uniemożliwiającym zalogowanie się na platformę PSN i tym samym korzystanie z opcji rozgrywki sieciowej, a także, w przypadku niektórych gier, również z trybu single player.
Za błąd odpowiedzialny okazał się zegar zamontowany w starszych konsolach PlayStation 3, który rok 2010 uznał za przestępny i niewłaściwie zmienił datę z 28 lutego na 29 lutego zamiast na 1 marca. Rozwiązanie problemu nie wymagało uaktualniania oprogramowania bowiem do odzyskania pełnej funkcjonalności wystarczyło przestawienie zegara konsoli.
Mimo szybkiej reakcji, Sony do tej pory nie udało się uporać z kilkoma uciążliwymi usterkami, które towarzyszyły „kalendarzowej” awarii. Poza tym, że część graczy, narzekała na konieczność ręcznego przestawiania daty i kłopoty z synchronizacją sieciową, pojawił się także znacznie bardziej istotny problem utraty Trofeów. Zdaniem Sony, wynika on z faktu iż podczas uruchamiania konsoli w okresie awarii, zostały one błędnie przypisane od nieistniejącej daty 29.02.2010 (Gamespot) i dlatego zniknęły z kont graczy.
Na razie nie wiadomo czy właściciele „grubych” PlayStation 3 odzyskają pełną zawartość swoich kont, w tym także utracone Trofea, jednakże Sony zapewniło, że będzie na bieżąco zajmować się sprawą i poinformuje użytkowników, jeśli tylko uda się znaleźć rozwiązanie.