PlayStation bojkotuje Facebooka w ramach #StopHateForProfit
Sony Interactive Entertainment zdecydowało się tymczasowo zawiesić aktywność związaną z PlayStation na Facebooku oraz Instagramie. To kolejna firma, która wsparła akcję #StopHateForProfit w walce z dezinformacją oraz mową nienawiści.
Jeśli w ostatnich tygodniach śledziliście media społecznościowe, być może rzucił Wam się w oczy hashtag #StopHateForProfit. Dziś akcję poparła firma Sony, która zdecydowała się tymczasowo wycofać reklamy i zawartość związaną z PlayStation z Facebooka oraz Instagrama. Jak dowiedział się serwis GamesIndustry.biz, ma to potrwać do końca lipca.
Sony to nie pierwszy gigant rynku gier, który poparł kampanię #StopHateForProfit. Wcześniej podobną decyzję miał podjąć Microsoft, aczkolwiek tylko w związku z Facebookiem (co dość zabawnie koliduje z niedawnym nawiązaniem przez obie firmy współpracy). Sama akcja to kolejny efekt śmierci George’a Floyda, a konkretniej odpowiedzi na wywołane przez nią protesty w USA. To właśnie wtedy nasilił się sprzeciw wobec – jak chcą niezadowoleni – tolerowania przez Facebooka (i Instagram) mowy nienawiści oraz dezinformacji. Jako że reklamy stanowią ponad 90% przychodów serwisu (via Statista), organizatorzy kampanii Stop Hate for Profit postanowili wywrzeć presję na spółkach korzystających z platformy w celach marketingowych.
O dziwo, apel odniósł skutek. Do dziś oprócz Sony i Microsoftu akcję poparły takie firmy, jak Adidas, Honda, Coca-Cola, Ford, Lego i setki innych, a część z nich wycofała się także z innych portali społecznościowych. Inna sprawa, czy to wystarczający powód do obaw dla Marka Zuckerberga. W ostatniej rozmowie z pracownikami założyciel Facebooka miał deklarować, że nie ugnie się pod presją, aczkolwiek zgodził się spotkać z organizatorami protestu w najbliższej przyszłości (via Daily Mail).