PlayStation 4 trzykrotnie popularniejsze od Xboksa One w Europie
Tygodnik Time przeprowadził wywiad z Jimem Ryanem oraz Shawnem Laydenem z firmy Sony na temat obecnej pozycji korporacji. W trakcie rozmowy przedstawiciele japońskiego koncernu pochwalili się dominacją PlayStation 4 na rynku konsol oraz zdradzili co nieco na temat planów na przyszłość (np. względem PlayStation VR).
Ostatnie miesiące były bardzo korzystne dla firmy Sony. Czwarta generacja konsol z rodziny PlayStation umocniła się na pozycji lidera, a zestaw rzeczywistości wirtualnej PlayStation VR okazał się jednym z najpopularniejszych urządzeń tego typu, mimo dość późnej premiery w porównaniu z konkurencją. Również wywiad tygodnika Time z dwoma przedstawicielami firmy – Jimem Ryanem oraz Shawnem Laydenem – zdaje się potwierdzać sukces japońskiego koncernu. W trakcie rozmowy Ryan stwierdził, że czwarte PlayStation jest dwukrotnie popularniejsze od konkurencyjnego Xboksa One w Ameryce, a w Europie wyprzedza platformę Microsoftu trzykrotnie. Potwierdzono też przekroczenie miliona sprzedanych egzemplarzy PSVR, jak również wyższą sprzedaż PlayStation 4 Pro. Według Ryana na pięć sztuk PS4 przypada jedna wersji Pro, a uzyskany przez nią wynik oraz rezultat PlayStation VR przebiły oczekiwania Sony, co przełożyło się na problemy z zaopatrzeniem sklepów w oba urządzenia:
”[PlayStation 4] przebiło nasze oczekiwania. Podobnie PSVR i chyba musimy uznać, ze nie spisaliśmy się w kwestii naszych prognoz, [tak że] wciąż mamy niewystarczające zapasy”.
W trakcie rozmowy poruszono też kwestię planów na przyszłość, podkreślając zastosowanie rzeczywistości wirtualnej nie tylko w grach, lecz także innych gałęziach rozrywki. Jako przykład podano adaptację serialu Breaking Bad, o której plotki krążyły w sieci od pewnego czasu. Sony potwierdziło te pogłoski i zdradziło, że nad projektem czuwa reżyser Vince Gilligan (twórca marki). Jim Ryan nie mógł podać żadnych szczegółów, aczkolwiek z kontekstu wynika, że prawdopodobnie nie chodzi tu o klasyczną grę wideo. Podkreślono natomiast, że technologia VR wciąż musi być rozwijana, przy czym nie chodzi tu tylko o projekt samych urządzeń (zestawy bezprzewodowe lub o mniejszej wadze). Według Laydena Sony będzie starać się o dostosowanie samego PlayStation 4, by „ludzie nie uważali, że potrzebują czegoś więcej do doświadczenia [rzeczywistości wirtualnej]”. Ponadto firma zamierza podwoić wysiłki związane z e-sportem, nie sprecyzowano jednak, na czym miałoby to polegać.
Shawn Layden wspomniał też o powrocie japońskich twórców na konsole, co raczej nie dziwi, skoro wśród nich znalazły się perełki wydane wyłącznie na PlayStation 4 (NiOh,) albo niedostępne na Xboksie One (NieR: Automata, Persona 5). Dodał też, że w trakcie E3 możemy spodziewać się „dużych ogłoszeń” wpasowujących się w ten trend. Oczywiście w sieci nie brakuje spekulacji i pogłosek, które mogłyby pasować do takiej informacji. Dość wspomnieć o studiu FromSoftware, które według plotek ma pracować nad kolejnym tytułem ekskluzywnym dla PS4, będącym albo zupełnie nową marką, albo kontynuacją wysoko ocenianego Bloodborne. Atmosferę podgrzało oświadczenie samego Laydena w trakcie wywiadu z serwisem Glixel. Zapytany o możliwą współpracę Sony i FromSoftware celem stworzenia Bloodborne 2 odpowiedział wymijająco („możesz pytać”) i odmówił dalszych komentarzy w tej sprawie. Na pocieszenie zapewnił, że pokazy Sony na E3 będą raczej „prezentacją oprogramowania” niż „konferencją prasową” – przedstawiciele firmy ograniczą swoje wypowiedzi do minimum, pozwalając widzom cieszyć się kolejnymi materiałami z gier.
Na koniec wypada wspomnieć o dziewięciodniowej wyprzedaży na konsole i gry z okazji tegorocznej edycji E3. Rozpocznie ją debiut złotej edycji PlayStation 4 Slim z dyskiem 1 TB, dostępnej w promocyjnej cenie 249,99 dolara (ok. 927 zł) od 9 do 17 czerwca. W tym czasie będą też pojawiały się dzienne promocje w oficjalnym sklepie PlayStation oraz u sprzedawców detalicznych. Nie zdradzono szczegółów, ale wcześniejsze przecieki ze strony Free Stuff Finder (dzięki, NeoGAF) informowały o przecenieniu m.in. Battlefield 1 i Grand Theft Auto V (do 29,99 dolara (ok. 111 zł) oraz pada DualShock 4, Mass Effect: Andromeda i Prey do 39,99 dolara (ok. 148 zł).