autor: Marek Czajor
PlayStation 3 wyświetli obraz z częstotliwością 120 klatek na sekundę
Według raportu Nikkei Business Publication PlayStation 3 będzie na tyle „mocna”, by gry osiągały prędkość wyświetlania obrazu rzędu 120 klatek na sekundę. Na świeżo zakończonej konferencji Tokyo International Digital Conference informację tą potwierdził Ken Kutaragi, szef Sony Computer Entertainment.
Według raportu Nikkei Business Publication PlayStation 3 będzie na tyle „mocna”, by gry osiągały prędkość wyświetlania obrazu rzędu 120 klatek na sekundę. Na świeżo zakończonej konferencji Tokyo International Digital Conference informację tą potwierdził Ken Kutaragi, szef Sony Computer Entertainment.
„Wszystko, czego teraz potrzebujemy to odpowiedniego telewizora, który to uciągnie” – zażartował Kutaragi. Najnowsze telewizory nie są bowiem w stanie odświeżyć obrazu 120 razy na sekundę. Szef SOE wyraził nadzieję, że w chwili pojawienia się PS3 na rynku będą już w sprzedaży odbiorniki, czyniące zadość wymaganiom konsoli Sony.
Część tokijskiej konferencji poświęcona została procesorowi Cell, będącemu sercem PS3. Ken Kutaragi stwierdził, że nowy chip pokaże swoją moc nie tylko przy obsłudze zaawansowanych gier, ale również w innych zastosowaniach. W nowoczesnych telewizorach może być wykorzystywany do wyświetlania i oglądania równocześnie wielu programów na jednym ekranie, do prowadzenia wideokonferencji, przy obróbce obrazu (skalowanie i obracanie), przy dekodowaniu kanałów HDTV (do 10 kanałów jednocześnie) i inne.
Jedną z prezentacji szef SOE poświęcił koncepcji uruchomienia serwera Cell, składającego się z 16 jednostek, z których każda posiada osiem procesorów Cell o częstotliwości. Moc całego układ mogłaby osiągnąć ogromną wydajność rzędu 25.6 teraflops (bilionów operacji zmiennoprzecinkowych na sekundę). Zgodnie z panującym trendem miniaturyzacji, obecny chip Cell, budowany w procesie technologicznym 90 nanometrów, zostanie w przyszłości skurczony do 65 nanometrów, a docelowo nawet do 45 nanometrów.