autor: Mateusz Kądziołka
PlayStation 3 powalczy o zwycięstwo w segmencie rodzinnym
Jim Ryan, szef Sony Computer Entertainment Europe, zdradził plany japońskiego koncernu na przyszłość. Okazuje się, że 2012 rok na PlayStation 3 upłynie pod znakiem gier dla najmłodszych.
Jim Ryan, szef Sony Computer Entertainment Europe, w rozmowie z brytyjskim oddziałem serwisu Official PlayStation Magazine powiedział, że w przyszłym roku japoński koncern postara się zwrócić głównie w stronę młodszych graczy.
Ryan od razu uspokoił core’owych graczy i zapewnił ich, że nie powinni narzekać na brak zajęcia. Niemniej jednak, to głównie na młodszych odbiorcach firma Sony skupi się w 2012 roku. Ryan wspomniał, że w przypadku PlayStation i PlayStation 2 rodzinny segment rynku otrzymał należyte wsparcie (szczególnie w ostatnich latach życia), a w przypadku PlayStation 3 jest jeszcze wiele do zrobienia w tym zakresie.
Ryan bardzo optymistycznie patrzy też na przyszłość sprzedażową PlayStation 3. Zauważył, że poprzednie konsole firmy Sony zaliczały bardzo dobry okres po obniżeniu ceny poniżej poziomu 129 funtów (około 670 złotych). Aktualnie za PlayStation 3 mieszkańcy Wielkiej Brytanii muszą płacić 199 funtów (około 1040 złotych), więc potencjalnie jeszcze sporo sztuk konsoli PlayStation 3 może w przyszłości znaleźć swoich nabywców.
Jim wspomniał też, że rozumie decyzję Incomniac Games dotyczącą rozpoczęcia prac nad produkcjami multiplatformowymi (m.in. zapowiedziany na gamescom Overstrike). Z kolei zapytany o świetny rok studia Naughty Dog odpowiedział, że jest bardzo dumny zarówno z odbioru Uncharted 3, jak i z liczby sprzedanych egzemplarzy gier z tej serii.