Planszówkowe Fantasy Flight Games bierze się za gry wideo
Firma, w której portfolio można znaleźć między innymi planszówki na podstawie Fallouta, Dooma, Civilization i XCOM-a, rozpoczyna przygodę z tworzeniem gier wideo. Na czele powołanego w tym celu zespołu stanął Tim Gerritsen, który wcześniej pracował w Human Head Studios oraz Irrational Games.
Nazwa Fantasy Flight Games nic Wam nie mówi? Co zatem powiecie na to, że mówimy o firmie, w której portfolio można znaleźć planszówkowy spin-off legendarnego X-Winga, a także gry planszowe, których akcję osadzono w uniwersach Dooma, Fallouta, Civilization czy XCOM-a? Otóż okazuje się, że producenci czerpiący dotychczas garściami z kultowych gier wideo postanowili wykonać zwrot o sto osiemdziesiąt stopni i zająć się tworzeniem... gier wideo właśnie. Co więcej, na czele powołanej w tym celu dywizji Fantasy Flight Interactive stanął Tim Gerritsen, czyli osoba, która swego czasu pociągała za sznurki w Human Head Studios, a później zasilała szeregi Irrational Games.
Nowo powstałe studio ma się zająć zarówno przenoszeniem popularnych planszówek firmy na cyfrowe poletko, jak i tworzeniem całkowicie nowych produkcji jedynie bazujących na najpopularniejszych markach znajdujących się w katalogu firmy. Co ciekawe, owe enigmatyczne jeszcze tytuły mają być tworzone przede wszystkim z myślą o pecetach, a dokładnie – usłudze Steam. Aktualnie nie pozostaje nam nic innego, jak wierzyć w słowa założyciela Fantasy Flight Games, czyli Christiana T. Petersena, który stwierdził, że jego firma „koncentruje się na szerszym obrazie doświadczeń”, jaki mają zapewnić „nowe platformy”. Sam Gerritsen również nie ukrywa ekscytacji, przekonując, że Fantasy Flight Interactive tworzą deweloperzy „kochający gry planszowe i gry wideo”, co z kolei ma sprawić, że uda im się „uchwycić najlepsze aspekty jednego i drugiego medium”.
Trzeba przyznać, że CV Tima Gerritsena robi wrażenie. Po pierwsze – przez pięć lat pracował w studiu Human Head i piastował stanowisko dyrektora tej firmy. A Human Head Studios to nie taki pierwszy lepszy producent – na liście gier opracowanych przez tę ekipę figuruje między innymi Rune czy pierwsza produkcja spod szyldu Prey, wydana w 2006 roku na komputerach osobistych i Xboksie 360. Poza tym Gerritsen przez cztery lata zasilał szeregi Irrational Games, jako producent wykonawczy BioShocka Infinite. Mając na uwadze specyfikę wyżej wymienionych gier, z których każda oferowała mniejszy lub większy powiew świeżości, możemy spoglądać w przyszłość z optymizmem – przynajmniej w teorii tytuły opracowane pod jego kierownictwem przez Fantasy Flight Interactive powinny prezentować wysoką jakość.