Plaga darmowych gier o Squid Game zalewa Google Play, niektóre dobijają miliona pobrań
Serwis Google Play zalała fala nieoficjalnych gier wzorowanych na serialu Squid Game. Najpopularniejszą z nich pobrano ponad milion razy, zanim została usunięta.
Świat oszalał na punkcie Squid Game. Mania ta widoczna jest również w grach. Pisaliśmy już o wzorowanych na serialu Netflixa projektach powstających w Roblox oraz modach do Minecrafta. Jednak nie tylko fani wykazują się twórczością tego typu. Coś z tego szaleństwa postanowili również uszczknąć deweloperzy mobilni. Nie przeszkadza im w tym brak praw do marki.
Przez ostatnie dni sporą popularnością w Google Play cieszyła się gra zatytułowana Squid Game Challange, która szybko przekroczyła milion pobrań. Twórcy z pewnością nie uzyskali jednak licencji od Netflixa, co zdaje się potwierdzać fakt, że produkcja już została usunięta z dystrybucji. Jak wyglądała, możecie zobaczyć poniżej:
Odpowiedzialne za projekt studio Supercent nie złożyło broni i szybko wypuściło przerobioną wersję projektu, zatytułowaną K-Games Challenge (dostępną także na iOS). Usunięto z niej elementy charakterystyczne dla Squid Game i lekko przerobiono same wyzwania, ale wciąż opierają się one na tych samych pomysłach. Przykładowo w grze „Światło czerwone, światło zielone” zmieniono wygląd wielkiej lalki, a porażka karana jest śmiercią poprzez porażenie prądem, a nie rozstrzelanie. Ciekawi nas, jak produkcja będzie sobie radziła po tych modyfikacjach.
Przykład studia Supercent nie zniechęca innych deweloperów mobilnych do prób podpięcia się pod sukces serialu. Po wpisaniu w wyszukiwarkę w Google Play frazy „Squid Game” uzyskujemy zatrzęsienie wyników i raczej żadna z tych aplikacji nie posiada licencji na korzystanie z tej marki.
Wiele z tych produkcji szybko zyskało dużą popularność. Dla przykładu w Google Play gry Squid Game 3D, Squid Game: Tempered Glass oraz The Squid Game – Survival Challenge pobrano już po 100 tysięcy razy, a SQUID GAME MOBILE – ponad 50 tys.
Wszystkie te gry są bardzo słabe – ewidentnie zrobiono je w kilka dni, aby podpiąć się pod sukces serialu. To jednak ma sens. Prędzej czy później produkcje zostaną usunięte z Google Play, więc nie było sensu inwestować dużych środków w ich – powstanie.