Płacić czy nie płacić, oto jest pytanie. RozMMOwa o abonamencie
Nikt nie lubi płacić za dużo za gry. Ciekawią nas Wasze opinie na temat abonamentowego modelu płatności – zdarza Wam się z niego korzystać, czy jednak unikacie? Mówiąc obrazowo: wybieracie World of Warcraft, Guild Wars czy TERĘ?
Nikt chyba nie lubi zbyt dużo wydawać, a już zwłaszcza, gdy kupowany produkt wcale nie spełnia naszych wymagań. Choćby z tego powodu kwestia opłat w grach MMO jest tematem szerokim i niełatwym. Z jednej strony sporo racji mają zwolennicy stałych abonamentów – w końcu, twórcy mogą wtedy skupić się na rozwoju gry (a nie np. na sklepiku), mają też środki i możliwości na dodawanie tak niezbędnej w tego typu grach nowej treści. Z drugiej strony, stawki abonamentów w krajach zachodnich może niezbyt duże, u nas są już konkretnym wydatkiem, trudno się więc dziwić, że popularność tego typu MMO w Polsce nie jest najwyższa.
RozMMOwy to nowy mini-cykl, w którym poruszać będziemy aktualne tematy dotyczące wszelakich massive’ów, po to, aby usłyszeć o Waszych doświadczeniach i przeczytać Wasze opinie. Nie ograniczamy się tylko do ściśle rozumianych gier MMO, ale poszerzamy pola badawcze, czego przykładem niedawna rozMOBA.
Nie jest naszym celem wchodzenie w szczegóły starcia między różnymi modelami finasowania (P2P, B2P, F2P, P2W etc.), ciekawi nas za to jak często zdarza Wam się płacić abonament w grach MMO? A może należycie do tych osób, które czekają na przejście danych tytułów na model darmowy (najczęściej z mikropłatnościami)?
Czy abonament się „opłaca”? A może free-to-play to jedyny słuszny kierunek, w jakim powinna się rozwijać branża? Co Wy o tym sądzicie?