Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 29 maja 2023, 17:31

To koniec platformy, która dała nam Pillars of Eternity 2 i Homeworld 3

Wygląda na to, że serwis crowdfundingowy Fig.co zostaje zamknięty bez większych sukcesów po przejęciu przez firmę Republic.

Źródło fot. Gearbox Software.
i

Kampanie crowdfundingowe nie zawsze kończą się sukcesem, nawet jeśli sama zbiórka dobija do zamierzonego celu. Najwyraźniej to samo dotyczy poświęconych ich stron. Dziś zostaje zamknięty serwis Fig.com – ten sam, na którym ufundowano m.in. Psychonauts 2 i Pillars of Eternity 2 oraz na którym można było wspierać Homeworld 3.

Wieści przekazało studio Double Fine Productions, które dowiedziało się o końcu Fig.co niecały tydzień przed zamknięciem strony (według ogłoszenia: 28 maja). Komunikat wystosowała też firma Gearbox Software, podając datę wyłączenia serwisu na 29 maja. Obie spółki musiały przenieść całą aktywność związaną m.in. z prezentami dla osób wspierających grę na własne strony oraz e-maila. Nie ma za to ogłoszenia od samego serwisu lub jego właściciela, firmy Republic.

To koniec platformy, która dała nam Pillars of Eternity 2 i Homeworld 3 - ilustracja #1
Źródło: Psychonauts 2 / Double Fine Productions.

Po wejściu w sekcję kampanii na Fig.co nadal można podejrzeć zakończone już zbiórki. Jednakże karta dowolnej z nich jest już nieaktywna, a trwające akcje miały zostać przeniesione na nową stronę (via Rock, Paper, Shotgun). Inna sprawa, że najwyraźniej nie dotyczą one inwestycji w pojedyncze gry, lecz marki (w tym w Atari).

Fig.co zostało wykupione przez Republic w 2020 roku, lecz jeszcze w tym samym roku spółka zapowiadała zamknięcie „starej” wersji serwisu (via Gearbox). Jak czytamy na jej oficjalnej stronie, spółka specjalizuje się w inwestycjach w „start-upy, kryptowaulty, nieruchomości, sztukę, muzykę i nie tylko”.

Nie mamy pewności co do przyczyn de facto zamknięcia Fig.co. Kiedy Republic przejmowało serwis, zapowiadano rozwijanie go przy aktywnym udziale założyciela platformy, Justina Baileya. Ten również nie odnotował końca własnej strony.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej