16 minut ucieczki przed morzem szczurów – gameplay z A Plague Tale: Innocence
Ekipa Asobo Studio przywiozła na targi gamescom 2018 grę A Plague Tale: Innocence. W sieci pojawił się kilkunastominutowy fragment rozgrywki, na którym możemy zobaczyć, jak główni bohaterowie radzą sobie w średniowiecznym świecie opanowanym przez plagę szczurów.
Na tegorocznych targach gamescom nie zabrakło zespołu Asobo Studio, który przywiózł ze sobą oryginalne A Plague Tale: Innocence. Gra zmierza na komputery osobiste, PlayStation 4 oraz Xboksa One, jednak obecnie wciąż nie ma ustalonej daty premiery. Na długim (bo trwającym ponad piętnaście minut) fragmencie rozgrywki zaprezentowano, jak będzie wyglądać walka o przetrwanie w średniowiecznej Francji opanowanej nie tylko przez epidemię dżumy, lecz także plagę szczurów.
Choć powyższy gameplay rozpoczyna się nad wyraz spokojnie, sprawy szybko nabierają tempa. Amicia oraz Hugo, czyli główni bohaterowie tej opowieści, trafiają bowiem na usłane trupami pole bitwy. Jak nietrudno się domyślić, smród rozkładających się ciał przyciągnął w to miejsce wyżej wspomniane gryzonie, które na oczach protagonistów rozlewają się z truchła zabitego konia.
W tym momencie do głosu dochodzi jeden z głównych elementów mechaniki w A Plague Tale: Innocence – szczury obawiają się ognia, więc chcąc uniknąć bezpośredniej konfrontacji ze stadem (co skończyłoby się tragicznie naszych podopiecznych), trzeba będzie nieustannie rozglądać się na przykład za ogniskami. Można to wykorzystać w jeszcze inny sposób – kiedy spotkamy wrogo nastawionego człowieka i wytrącimy mu z ręki pochodnię, błyskawicznie zostanie on pochłonięty przez morze zębów i pazurów.
Na koniec warto odnotować, że produkcja prezentuje się niebywale klimatycznie, głównie dzięki mrocznej stylistyce grafiki oraz ścieżce dźwiękowej – mowa tak o muzyce towarzyszącej zmaganiom, jak i odgłosach wydawanych przez szczury.