autor: Szymon Liebert
Pierwszy epizod fanowskiej kontynuacji King’s Quest dostępny
W sieci pojawił się pierwszy odcinek jednego z najdłużej tworzonych fanowskich projektów w historii – The Silver Lining - który jest duchowym następcą świetnej, ale zapomnianej serii przygodówek King's Quest. Po aż 8 latach produkcji i wielu pertraktacjach z wydawcami (Vivendi/Activision), niezależne studio Phoenix Online Studios zdołało wypuścić dzieło.
W sieci pojawił się pierwszy odcinek jednego z najdłużej tworzonych fanowskich projektów w historii – The Silver Lining - który jest duchowym następcą świetnej, ale zapomnianej serii przygodówek King's Quest. Po aż 8 latach produkcji i wielu pertraktacjach z wydawcami (Vivendi/Activision), niezależne studio Phoenix Online Studios zdołało wypuścić dzieło.
Twórcy produkcji piszą na blogu, że w końcu spełniło się ich marzenie, bo projekt tworzony mniej więcej 8 lat w końcu jest gotowy. Pierwszy epizod nowej mini-serii można ściągnąć z oficjalnej strony projektu za darmo – wystarczy stworzyć konto na stronie dewelopera. Przygodówka zajmuje około 350 MB i w systemie Windows 7 wymaga zainstalowania dodatkowego patcha.
W odcinku zatytułowanym What Is Decreed Must Be wcielamy się w króla Grahama i innych przedstawicieli rodziny królewskiej (Alexandra, Rosellę). Na potrzeby niezależnej produkcji napisano nową ścieżkę muzyczną oraz nagrano głosy bohaterów. Pierwszy zwiastun finalnej gry jest dostępny w serwisie YouTube, a wymagania sprzętowe podano na jej forum.
Autorzy wypuścili również krótką odezwę do fanów, w której zapewniono, że otrzymują oni najładniej wyglądającą odsłonę serii King’s Quest w historii. Szefowie projektu, Russ Crespolini oraz Jason Victor, podziękowali również za wsparcie i ciężką pracę całej ekipy zrzeszonej w Phoenix Online Studios. Kolejny odcinek The Silver Lining pojawi się jeszcze tego lata.
Marka King's Quest należy do grona klasycznych przygodówek, które triumfy święciły w latach 80-tych i na początku 90-tych. Wszystkie odsłony serii zostały zaprojektowane przez Robertę Williams, współzałożycielkę firmy Sierra. Ostatnia oficjalna część - King's Quest: Mask of Eternity (1998) – zrywała z wcześniejszą formułą, więc wywołała różne reakcje fanów.