autor: Daniel Sodkiewicz
Pierwsze testy wydajności Half-Life 2
Redakcja serwisu Virtual-Zone opublikowała testy wydajności dziewięciu kart graficznych w środowisku gry Half-Life 2, czyli Source Engine. Próbie zostały poddane karty ATI i NVIDIA z wyższego i średniego przedziału cenowego. Zamieszczone wyniki zostały stworzone na podstawie Half-Life 2 Stress Test, jakim nazwano timedemo Half-Life 2, które można było oglądać na E3 z 2003 roku. Demo to charakteryzuje się dużą ilością efektów specjalnych silnika Source, włączając w to bump-mapping, sub-divided surfaces i light blooming.
Redakcja serwisu Virtual-Zone opublikowała testy wydajności dziewięciu kart graficznych w środowisku gry Half-Life 2, czyli Source Engine. Próbie zostały poddane karty ATI i NVIDIA z wyższego i średniego przedziału cenowego. Zamieszczone wyniki zostały stworzone na podstawie Half-Life 2 Stress Test, jakim nazwano timedemo Half-Life 2, które można było oglądać na E3 z 2003 roku. Demo to charakteryzuje się dużą ilością efektów specjalnych silnika Source, włączając w to bump-mapping, sub-divided surfaces i light blooming.
Platforma testowa:
- procesor: AMD Athlon 64 3800+
- płyta główna: MSI nForce 3 Ultra Platinum (Socket 939)
- pamięć: 2 x 512MB Corsair XMS PC3200XL Series (2-2-2-5)
- dysk twardy: Western Digital 36Gb Raptor
Sterowniki i ustawienia systemu operacyjnego:
- Windows XP Professional SP1
- VIA Hyperion 4in1 4.53
- Detonator 61.77
- Detonator 65.62
- Catalyst 4.8
- Ustawienie pulpitu: 1024x768x32, 75Hz
- DirectX 9.0b
Testowane karty:
- ATI Radeon X800XT Platinum Edition
- ATI Radeon X800 Pro
- NVIDIA GeForce 6800 Ultra
- NVIDIA GeForce 6800GT
- NVIDIA GeForce 6800 Standard
- ATI Radeon 9800XT
- ATI Radeon 9800 Pro
- NVIDIA GeForce FX 5950 Ultra
- ATI Radeon 9600XT
Wynik testów przy ustawieniu wszystkich graficznych parametrów gry na HIGH , oraz wyłączonym AntyAliasingu i Filtrowaniu Anizotropowym:
Half-Life 2 Stress Test
(1280x1024x32)
Więcej wykresów i informacji na temat Half-Life 2 Stress Test można znaleźć TUTAJ.