Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 16 lutego 2010, 09:34

autor: Piotr Doroń

Pierwsze screeny z L.A. Noire

Na łamach serwisu internetowego magazynu Game Informer zaprezentowane zostały pierwsze zrzuty ekranowe z gry L.A. Noire (PS3, X360). Bardzo dobrze zapowiadająca się koprodukcja studia Team Bondi oraz firmy Rockstar Games przedstawia się na nich całkiem nieźle.

Na łamach serwisu internetowego magazynu Game Informer zaprezentowane zostały pierwsze zrzuty ekranowe z gry L.A. Noire (PS3, X360). Bardzo dobrze zapowiadająca się koprodukcja studia Team Bondi oraz firmy Rockstar Games przedstawia się na nich całkiem nieźle.

Pierwsze screeny z L.A. Noire - ilustracja #1

Na obrazkach widzimy jak Cole Phelps, główny bohater L.A. Noire, szturmuje budynek, bada dowody na miejscu zbrodni, a także ściga podejrzanego ulicami Miasta Aniołów, zasiadając za kierownicą jednego z ówczesnych samochodów.

Głównym celem twórców było wierne odwzorowanie powojennego Los Angeles – patrząc na screeny dołączone do tej wiadomości ciężko jest co prawa stwierdzić, czy sztuka ta udała im się w 100%, lecz możemy być pewni, że L.A. Noire będzie jedną z bardziej dopracowanych produkcji sandboksowych (czyli ze światem o otwartej strukturze).

Pierwsze screeny z L.A. Noire - ilustracja #2

Warto odnotować, że w procesie dewelopingu gry wykorzystany został autorski silnik graficzny studia Team Bondi. L.A. Noire będzie zatem jedną z pierwszych gier Rockstar Games od dłuższego czasu, która nie powstanie na bazie RAGE – engine’u napędzającego m.in. Grand Theft Auto IV.

Przy okazji poznaliśmy kilka dodatkowych faktów pochodzących z obszernego artykułu na temat L.A. Noire, zamieszczonego w marcowym Game Informerze. Okazuje się więc, że scenariusz gry jest dziesięć razy dłuższy niż w standardowym filmie fabularnym. Rola Cole’a Phelpsa, głównego bohatera historii, przypadła Aaronowi Statonowi (znanemu z Mad Man). Będzie go wspierać armia 300 innych aktorów, którzy podłożą swoje głosy pozostałym postaciom, w tym przypadkowym przechodniom i mieszkańcom Los Angeles z roku 1947.

Pierwsze screeny z L.A. Noire - ilustracja #3

Ciekawostką jest również informacja, że w produkcji gry wykorzystana została słynna kolekcja samochodów Jay’a Leno – do niedawna głównego prowadzącego program The Tonight Show, nadawanego na antenie amerykańskiej telewizji NBC od 1954 roku (Leno ma powrócić do swojej roli w marcu, po tym jak zrezygnował z niej jego następca Conan O’Brien).

L.A. Noire zostanie wydane jesienią bieżącego roku (najprawdopodobniej we wrześniu), w wersjach na konsole PlayStation 3 i Xbox 360. Rozgrywka w największej mierze polegać będzie na prowadzeniu śledztw – przeszukiwaniu miejsca zbrodni, zbieraniu dowodów i łączeniu faktów, rozmawianiu ze świadkami, a także przesłuchiwaniu podejrzanych. W grze znajdzie zastosowanie rozbudowany system dialogów, wzorowany na rozwiązaniach znanych m.in. z Mass Effect oraz Heavy Rain. Niezwykle istotnym aspektem będzie zaawansowana animacja twarzy postaci. To właśnie z nich wyczytamy, czy podejrzany faktycznie dopuścił się zbrodni, lub też wie coś ważnego na jej temat.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej