autor: Remigiusz Maciaszek
Pierwsze recenzje iPada
Najnowszy produkt Apple – iPad, doczekał się już kilku recenzji i wbrew temu czego można się było spodziewać po umiarkowanie negatywnych reakcjach na styczniową prezentację, zawierają one w większości bardzo dobre opinie.
Najnowszy produkt Apple – iPad, doczekał się już kilku recenzji i wbrew temu czego można się było spodziewać po umiarkowanie negatywnych reakcjach na styczniową prezentację, zawierają one w większości bardzo dobre opinie.
Podstawowymi zarzutami jakie padały po styczniowej konferencji w San Francisco (gdzie zaprezentowano urządzanie), były: brak możliwości uruchomienia kilku aplikacji naraz, czy brak obsługi formatu flash. Chociaż trzeba przyznać, że ten ostatni problem został częściowo rozwiązany przez zastosowanie aplikacji Packager for iPhone.
Jak stwierdził Tim Gideon z serwisu PC Mag – iPad nie jest produktem idealnym i ma pewne braki „są pewne rzeczy, których iPad zrobić nie może, lecz te które może, robi doskonale ”. Nie jest to oczywiście opinia odosobniona, a nawet należy do bardziej wyważonych. Edward Baig z USA Today stwierdza nawet: „iPad to zdecydowanie mocne uderzenie Apple’a, chociaż pozostawia wiele miejsca na ulepszenia. Prawie trzy lata po sukcesie iPhone’a, Apple przedstawia kolejny imponujący produkt, który w dużym stopniu sprostał oczekiwaniom ”.
Te opinie podzielają również recenzenci innych znanych czasopism jak David Pogue z New York Times, czy Andy Ihnatko z Chicago Sun-Times. Są to media na tyle opiniotwórcze, że trudno dziennikarzy posądzać o sprzyjanie koncernowi Apple.
W opozycji do opinii dziennikarzy stają jednak komentarze przeciętnych użytkowników, którzy do najnowszego produktu mają jednak pewne zastrzeżenia. Podstawowym jest oczywiście rozmiar, który wyklucza urządzenie z podręcznego użytkowania. Z jednej strony, trudno go używać na ulicy, czy nosić pod pachą, a z drugiej jeśli nadaje się do pracy przy biurku, to tradycyjny laptop również spełnia te same funkcje, przy zachowaniu większych możliwości. Jak ktoś sprytnie skomentował: „Ten przedmiot zdaje się nadawać tylko do jednej rzeczy, podziwiania siedząc na wygodnej sofie i prawdę powiedziawszy to właśnie recenzenci zdają się z iPadem robić ”.
iPada należy spodziewać się w sześciu wersjach. Ceny (bez naliczonego podatku VAT) będą kształtować się od 499 dolarów (około 1500 zł) za najprostszą wersję, aż do 829 dolarów (około 2500 zł) przy 64 GB pamięci flash i wbudowanym modemie 3G. Premiera urządzenia zapowiedziana jest na 3 kwietnia.