Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 lutego 2010, 09:11

autor: Adrian Werner

Pierwsze konkrety o Subversion, nowej grze twórców Darwinii

Po latach oczekiwania studio Introversion, mające na swoim koncie gry takie jak Uplink, Darwinia oraz Defcon ujawniło wreszcie pierwsze szczegóły na temat swojego następnego projektu.

Po latach oczekiwania studio Introversion, mające na swoim koncie gry takie jak Uplink, Darwinia oraz Defcon ujawniło wreszcie pierwsze szczegóły na temat swojego następnego projektu.

 

Pierwsze konkrety o Subversion, nowej grze twórców Darwinii - ilustracja #1

 

O Subversion po raz pierwszy usłyszeliśmy już trzy lata temu. Do teraz raczeni byliśmy jednak jedynie kolejnymi filmikami prezentującymi możliwość silnika i technologii proceduralnego generowania scenerii miejskich. Wyglądało to pięknie, ale twórcy milczeli na temat samej gry i tego, na czym polegać będzie mechanika rozgrywki. Podczas imprezy zorganizowanej z okazji premiery Darwinia+ ekipa Introversion wyjawiła wreszcie pierwsze konkretne informacje dotyczące swojego następnego dzieła.

Pierwsze konkrety o Subversion, nowej grze twórców Darwinii - ilustracja #2

W grze pokierujemy zespołem doskonale wyszkolonych specjalistów, których zadaniem będzie infiltracja budynków wyposażonych w najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa. Repertuar dostępnych dla graczy metod jest wyjątkowo bogaty. Obejmować ma m.in. hakowanie, skradanie, sabotaż, akrobatykę, korzystanie z zaawansowanego sprzętu oraz materiałów wybuchowych czy też urabianie wrogich pracowników. W tym wypadku cel uświęcać będzie środki.

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem nikt się nie zorientuje, że nasi ludzie byli w budynku. Jeśli natomiast popełnimy jakiś błąd pozostanie nam zawsze spróbować ucieczki, najczęściej z wykorzystaniem przemocy. Wszystko to ma łącznie tworzyć grę, która da nam szansę własnoręcznego przeprowadzenia włamań znanych z filmów takich jak Ocean's Eleven czy Sneakers.

Pierwsze konkrety o Subversion, nowej grze twórców Darwinii - ilustracja #3

W wersji demonstracyjnej dwóch agentów miało za zadanie włamać się do silnie strzeżonego biura. W tym celu korzystali z gadżetów takich jak czujniki ruchu oraz skanery przestrzenne, dzięki czemu z wolna poznawali rozkład pomieszczeń. W trakcie gry jeden z agentów został nakryty przez strażnika i wyeliminowany paralizatorem. W międzyczasie udało się jednak zhakować system kamer, co przyniosło dokładny wgląd w większość zakamarków budynku i tym samym dostarczyło informacji o lokalizacji głównego celu – serwerowni wypełnionej danymi, które należy jak najszybciej zniszczyć.

Pierwsze konkrety o Subversion, nowej grze twórców Darwinii - ilustracja #4

Wizualnie twórcy celują w styl, który można określić mianem trójwymiarowego planu architektonicznego. Osiągnięte jest to przez wykorzystanie wyraźnych, uproszczonych kształtów poszczególnych obiektów i wszechobecnego koloru niebieskiego. Gra wciąż jest jeszcze na wczesnych etapie produkcyjnym i nie podano nawet orientacyjnej daty wydania. Prace postępują jednak szybko. Zwłaszcza teraz, gdy po wydaniu Darwinia+ uwaga wszystkich członków zespołu skupiona jest wyłącznie na Subversion.

Zainteresowanym polecamy oczywiście odwiedzenie oficjalnej strony, gdzie znaleźć można szereg filmików prezentujących technologię stworzoną na potrzeby tej produkcji, jak również poczytać bloga zespołu Introversion.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej