Pierwsze konkrety o Chaos Reborn - strategii fantasy twórcy UFO: Enemy Unknown
Julian Gollop, znany z zaprojektowania legendarnego UFO: Enemy Unknown, ujawnił pierwsze konkrety dotyczące turowej strategii fantasy Chaos Reborn. Wśród nich znalazły się informacje o trybie multiplayer i kampanii dla pojedynczego gracza.
Kilka dni temu informowaliśmy, że Julian Gollop, czyli ojciec kultowego UFO: Enemy Unknown, rozpoczął prace nad kolejnym projektem. Jest nim kontynuacja serii turowych strategii fantasy, w ramach której ukazały się gry Chaos: The Battle of Wizards oraz Lords of Chaos. Wtedy twórca poskąpił detali, ograniczając się jedynie do kilku ogólników. Teraz Gollop ujawnił wreszcie, jak wyglądać będzie najnowsza odsłona serii.
Gra otrzyma tytuł Chaos Reborn. Autor chce pozostać wierny podstawowym mechanizmom rozgrywki z poprzednich odsłon, ale jednocześnie zamierza wprowadzić wiele ulepszeń i nowości, wśród których znajdzie się kampania dla pojedynczego gracza. Zarówno w trybie solo, jak i multiplayer pokierujemy potężnym magiem, który będzie musiał toczyć turowe bitwy z podobnymi mu czarodziejami. W rozgrywkach wieloosobowych weźmie udział maksymalnie osiem osób. Pojawi się też opcja walki przeciwko botom. Gra pozwoli na zabawę przez Internet i połączenie lokalne.
Udostępnionych zostanie wiele różnorodnych trybów multiplayer. Wśród nich znajdzie się m.in. tradycyjny deathmatch i jego drużynowa odmiana. Gracze będą też mogli połączyć siły przeciwko sztucznej inteligencji w rozgrywkach kooperacyjnych. Gollop nie zdecydował jeszcze jak zapewnić odpowiednia prędkość rozgrywek. Rozważane jest wprowadzenie ograniczenia czasowego w każdej turze lub też umożliwienie wszystkim stronom wydawania rozkazów jednocześnie.
Kampania dla pojedynczego gracza otrzyma nazwę Królestwa Chaosu (ang. Kingdoms of Chaos). Tryb ten rozgrywany będzie na dużej mapie, która podzielona zostanie na regiony kontrolowane przez wrogich magów. Zabawę rozpoczniemy z początkującym czarodziejem i naszym zadaniem będzie odnalezienie i zabicie Króla Czarnoksiężników. Po drodze zmierzymy się z jego podwładnymi. Z każdym zwycięstwem bohater będzie rozwijał charakterystyki i uczył się nowych zaklęć. Jego moc zwiększą też znajdowane artefakty. Jednocześnie porażka nie zakończy rozgrywki i wymusi jedynie ucieczkę.
Co ciekawe, również Król Czarnoksiężników i jego sługusy mają regularnie rosnąć w siłę. Dlatego gracz nie będzie mógł się ociągać podczas podbojów. Mapa w kampanii ma być generowana proceduralnie. Każde terytorium otrzyma własne ukształtowanie terenu i losowo przydzielone potwory oraz skarby. Wrodzy magowie dysponować będą własnymi charakterami i unikalną listą zaklęć.
Chaos Reborn powstaje z myślą o pecetach i urządzeniach mobilnych działających pod kontrolą systemu iOS. W przyszłości mogą również pojawić się wersje na Androida i konsole. Projekt jest wciąż w bardzo wczesnych fazach produkcji, więc na jakiekolwiek materiały graficzne przyjdzie nam jeszcze długo poczekać.