autor: Maciej Myrcha
Pierwsze informacje o Unreal Tournament nowej generacji
W październiku zeszłego roku na łamach naszego serwisu pojawiła się informacja dotycząca prac nad Unreal Tournament 2005. Niestety kilka godzin później, za zachodnimi serwisami zmuszeni byliśmy podać sprostowanie prosto z Epic Games, której przedstawiciel powiedział, iż następna odsłona serii pojawi się nie prędzej niż w 2006. I właśnie ta informacja wydaje się przybierać (nie)realną formę...
W październiku zeszłego roku na łamach naszego serwisu pojawiła się informacja dotycząca prac nad Unreal Tournament 2005. Niestety kilka godzin później, za zachodnimi serwisami zmuszeni byliśmy podać sprostowanie prosto z Epic Games, której przedstawiciel powiedział, iż następna odsłona serii pojawi się nie prędzej niż w 2006. I właśnie ta informacja wydaje się przybierać (nie)realną formę. Panie i Panowie, nadchodzi nowy Unreal Tournament!
Wiadomość taką podał serwis BeyondUnreal, powołując się na majowy numer magazynu Computer Gaming World, w którym zobaczymy screeny oraz szczegóły nowego członka serii Unreal Tournament, powstającego na silniku Unreal 3! W artykule nie pojawia się nazwa gry, co sugeruje iż takowa nie została jeszcze ustalona. Spekuluje się, iż gra zostanie nazwana Unreal Tournament 2006 lub Unreal Tournament 2007 ale równie dobrze Epic Games może odejść od przyjętej konwencji. A na deser szczegóły nowej produkcji oraz świeżutki screen.
W najnowszej odsłonie Unreal Tournament znajdziemy m.in.:
- 11 rodzajów broni;
- Duży nacisk położony na algorytmy sztucznej inteligencji;
- Globalny system rankingowy;
- Tryby rozgrywki: Onslaught, DM, TDM, CTF, zupełnie nowy tryb Conquest (o nim poniżej), brak Assault oraz Domination;
- W trybie Conquest będzie mogło zmierzyć się 8 drużyn, z których każda wyposażona będzie w unikalną zbroję. Mapy w tym trybie będą około 3 razy większe niż w Onslaught, planowany jest również rodzaj zarządzania surowcami. Drużyny będą wybierać jedną ze stron konfliktu - terytorium każdej z nich będzie się różnić, zarówno pod względem wizualnym jak i, przede wszystkim, fizycznym. Po przejęciu wrogiego terenu, będzie się on transformować aby dostosować się do odpowiednich ustawień (przykładowo grawitacji czy struktur obronnych).