Pierwsza gra reżysera Labiryntu Fauna najwcześniej w 2013 roku
Guillermo del Toro – reżyser takich filmów, jak Cronos, Hellboy I i II, Blade II oraz Labirynt Fauna – ujawnił oficjalnie, że wydawcą jego pierwszej gry komputerowej będzie koncern THQ. Twórca potwierdził tym samym sierpniowe plotki, przekazane przez redakcję LA Times.
Guillermo del Toro – reżyser takich filmów, jak Cronos, Hellboy I i II, Blade II oraz Labirynt Fauna – ujawnił oficjalnie, że wydawcą jego pierwszej gry komputerowej będzie koncern THQ. Twórca potwierdził tym samym sierpniowe plotki, przekazane przez redakcję LA Times.
Z wywiadu udzielonego przez del Toro serwisowi MTV Multiplayer dowiadujemy się, że produkcja zostanie wydana najprędzej w 2013 roku. Długi okres dewelopingu wynika tu z przyjętych założeń – dzieło del Toro posiada „niezwykle rozbudowany świat przedstawiony ”, którego dopracowanie w najdrobniejszych szczegółach wymagać będzie sporych nakładów pracy.
Według reżysera, a obecnie także nowego gracza na rynku elektronicznej rozrywki, oficjalna zapowiedź jego pierwszego tytułu ujrzy światło dzienne w niedalekiej przyszłości (być może stanie się to już w przyszłym tygodniu). Możemy się również spodziewać, że wśród poruszonych tematów znajdzie się wówczas także kwestia dalszej współpracy z THQ.
Guillermo del Toro i Faun z Labiryntu Fauna (grany przez Douga Jonesa).
O ujawnienie pierwszych szczegółów dotyczących debiutanckiej gry, Guillermo del Toro pokusił się jednak już w trakcie wywiadu. Otóż gra zostanie utrzymana w klimacie grozy, aczkolwiek reżyser zaprezentuje w niej inny styl od tego, który znamy z popularnych survival horrorów pokroju Resident Evil lub Silent Hill. Według del Toro bliżej jej będzie pod tym względem do historii znanych z dzieł Howarda Phillipsa Lovecrafta (autora opowiadań składających się na tzw. Mitologię Cthulhu).
Del Toro ujawnił jednocześnie, że umowa z THQ nie obejmuje tylko jednego tytułu, ale sięga daleko w przyszłość. Zasugerował to w wypowiedzi, z której wynika, że kolejne produkcje realizowane będą w podobny sposób – zakładający kreowanie epickich światów, na których opracowanie del Toro każdorazowo będzie przeznaczał co najmniej trzy lata wytężonej pracy.
Na koniec warto dodać, że meksykański reżyser ocierał się już kilkukrotnie o rynek gier. W 2005 roku przymierzał się do filmowej adaptacji historii Master Chiefa, bohatera serii Halo, z kolei w 2006 roku świat obiegły sugestie, że del Toro rozpoczął współpracę z firmą Terminal Reality (zajmującą się wówczas pozycją o tytule Sundown, w której posiadacze X360 i PS3 mieli walczyć o przetrwanie w mieście opanowanym przez zombiaki).