autor: Kamil Zwijacz
PhysX - zaprezentowano Position Based Fluids, technologię generującą najładniejszą wodę
Zaprezentowano nową metodę animacji cieczy - Position Based Fluids. Technologia, która ma generować najlepiej wyglądającą ciecz na rynku, wejdzie do użytku wraz z nowymi wersjami PhysX SDK i modułami APEX.
Ujawniono nowy algorytm technologii PhysX - Position Based Fluids. Jego zadaniem jest generowanie w czasie rzeczywistym najlepiej wyglądającej cieczy. Zaprezentowano także pokazowy materiał wideo, na którym można zobaczyć PBF w akcji.
Powyższe nagranie udowadnia, że faktycznie Position Based Fluids generuje realistycznie zachowującą się wodę. Dodatkowo Zogrim, użytkownik YouTube, który umieścił ten pokaz, twierdzi, że technologia ta działa w 30 klatkach na sekundę na karcie graficznej GeForce GTX 580. Obecnie żadna gra dostępna na rynku nie korzysta z tego rozwiązania. Nowa technika animacji cieczy zostanie zaimplementowana do nadchodzących wersji PhysX SDK i modułów APEX.
PhysX to silnik fizyczny firmy Ageia, która została przejęta w 2008 roku przez koncern Nvidia. Technologia od lat jest stosowana z powodzeniem w grach wideo. Jej działanie można zobaczyć w takich tytułach jak: Borderlands 2, Batman: Arkham City, Mirror's Edge czy Metro 2033.