autor: Maciej Bajorek
Philips prezentuje nową technologię dla graczy
Mieliśmy już joysticki, pistolety, maty do tańczenia, zestawy zapachowe, hełmy wirtualne, kierownice i inne podobne rzeczy, które pomagały nam w rozgrywce. Zachwycaliśmy się też wielkimi ekranami telewizorów oraz projektorów. Dziś holenderski koncern elektroniczny Philips zaprezentował kolejną nowatorską technologię, specjalnie dla graczy.
Mieliśmy już joysticki, pistolety, maty do tańczenia, zestawy zapachowe, hełmy wirtualne, kierownice i inne podobne rzeczy, które pomagały nam w rozgrywce. Zachwycaliśmy się też wielkimi ekranami telewizorów oraz projektorów. Dziś holenderski koncern elektroniczny Philips zaprezentował kolejną nowatorską technologię, specjalnie dla graczy.
Ambient Intelligent Environment (w skrócie amBX) to cały zestaw narzędzi software’owych, za pośrednictwem których specjalnie przystosowane elementy otoczenia telewizora lub ekranu komputerowego ożyją, po to byśmy „poczuli prawdziwą magię gier”. Wyobraźcie sobie różne źródła światła, wiatraki, ruchomą sofę, klimatyzatory i całą otoczkę audio-video, odpowiednio rozstawione w pokoju, które będą pracowały w zależności od środowiska w samej grze. Przykładowo jeśli będziemy przemieszczać się przez gorącą dżunglę, to zostaniemy „zaatakowani” ciepłym powietrzem. To właśnie chce nam zaoferować Philips.
Koncern już prowadzi rozmowy z różnymi producentami gier, by wdrożyli tę technologię do mających ukazać się tytułów w przyszłości. Trwają także pertraktacje z wytwórcami sprzętu peryferyjnego, mające na celu produkcję urządzeń zdolnych obsłużyć technologię amBX.
Trzeba przyznać, że jest to dość intrygujące rozwiązanie. Na razie nie znamy ceny całego zestawu, choć pewnie nie będzie tani. Sama technologia pojawi się na rynku w maju przyszłego roku.