autor: Artur Falkowski
PGR 4 na PC? Na przeszkodzie stoi tylko Microsoft
W trakcie tegorocznej imprezy E3 Microsoft zapowiedział pecetowe wersje gier mających dotąd status exclusive dla X360. Mowa tu oczywiście o Gears of War oraz produkcji dla nieco innych odbiorców – Viva Pinata. Od razu pojawiły się pytania, czy podobny los może spotkać inne tytuły, które dotąd zapowiadane są jedynie na Xboksa.
W trakcie tegorocznej imprezy E3 Microsoft zapowiedział pecetowe wersje gier mających dotąd status exclusive dla X360. Mowa tu oczywiście o Gears of War oraz produkcji dla nieco innych odbiorców – Viva Pinata. Od razu pojawiły się pytania, czy podobny los może spotkać inne tytuły, które dotąd zapowiadane są jedynie na Xboksa. Twórcy serii popularnych wyścigów Project Gotham Racing zapytani o taką możliwość odpowiedzieli, że „nie ma problemu, ale wszystko jest w rękach Microsoftu ”.
W wywiadzie udzielonym serwisowi CVG Ben Ward z Bizarre Creations przyznał, że pytanie o wydanie PGR 4 na PC powinno być skierowane raczej do Microsoftu niż do jego firmy. Stwierdził, że w trakcie pracy nad grą wykorzystywane są komputery PC i nie byłoby problemu z przeniesieniem tytułu na tę platformę sprzętową. Tu jednak decydujące słowo ma Microsoft, a nie Bizarre.
Od dawna wiadomo, że konwersja gier pomiędzy X360 a PC nie nastręcza większych trudności deweloperom. Dlatego też teoretycznie możliwe jest przeniesienie każdej produkcji z jednej platformy na drugą i odwrotnie. Na drodze stoją jednak wydawcy pokroju Microsoftu, którzy decydują, czy dany tytuł ma mieć status exclusive (wyłącznie na jedną konsolę) czy też tzw. console exclusive (wyłącznie na jedną konsolę i komputery PC). Przyglądając się niedawnym poczynaniom giganta z Redmond i biorąc pod uwagę ostatnie inwestycje firmy w Games For Windows można dojść do wniosku, że Microsoft zaczyna skłaniać się w stronę drugiego z wymienionych rozwiązań. Czy rzeczywiście tak będzie, przekonamy się z czasem.