autor: Aleksander Kaczmarek
Peter Molyneux i kolejne szczegóły dotyczące Fable III
Wczoraj informowaliśmy o prezentacji gry Fable III, jakiej podczas trwającej Konferencji Deweloperów Gier (GDC) dokonał Peter Molyneux. Dzisiaj serwis IGN opublikował materiały wideo z fragmentami wystąpienia szefa i założyciela Lionhead Studios.
Wczoraj informowaliśmy o prezentacji gry Fable III, jakiej podczas trwającej Konferencji Deweloperów Gier (GDC) dokonał Peter Molyneux. Dzisiaj serwis IGN opublikował materiały wideo z fragmentami wystąpienia szefa i założyciela Lionhead Studios.
Tłem dla Petera Molyneux był duży ekran telewizora, na którym wyświetlano obszerne fragmenty gameplay'a Fable III. Niestety, materiał wideo tylko częściowo ilustrował to, o czym mówił główny projektant gry podczas swej prezentacji.
Uwagę przykuwa przede wszystkim nowatorski interfejs. Twórcy Lionhead Studios postanowili odejść od długich list broni i ekwipunku znanych z dwóch wcześniejszych odsłon Fable. Molyneux stwierdził, że interfejs Fable III w porównaniu z tym we wcześniejszych częściach różni się niczym Windows od DOS-a. Zamiast wertowania kolejnych list dostępnego wyposażenia, główny bohater odwiedzać będzie odpowiednie komnaty swojego zamku. Znajdą się w nim m.in. zbrojownia, garderoba i skarbiec. W doborze odpowiedniego stroju czy broni służyć będzie oddany lokaj, któremu głosu użyczy znany brytyjski komik John Cleese. Dla nikogo nie powinno być zaskoczeniem, jeśli członek słynnej grupy Monty Python, od czasu do czasu dorzuci jakiś dowcipny komentarz.
Ciekawie zapowiada się także mapa. Peter Molyneux otwarcie przyznał, że nie była ona mocną częścią Fable I i II. Tym razem ma być inaczej. Rozpostarta na stole w jednej z zamkowych komnat mapa będzie żywa, a jej możliwości mają być dostosowane do etapu rozwoju głównego bohatera. O ile na początku niewiele będzie się ona różnić od zwykłego dokumentu, o tyle z czasem dzięki mapie można będzie np. śledzić przyjaciół. Największe możliwości ujawnią się dopiero po sięgnięciu po władzę w królestwie Albionu. Posługując się mapą główny bohater będzie mógł nie tylko obserwować to, co dzieje się w jego królestwie, ale także zarządzać nim np. wydając sądy lub nakładając podatki. Nie oznacza to, że Fable III stanie się RTS-em. Zarządzanie królestwem poprzez mapę ma jedynie pomóc graczom lepiej wczuć się w rolę władców.
Zmiany w grze nie ominą także mechanizmu relacji społecznych i systemu walki. W trzeciej części Fable większe znaczenie będą miały np. składane obietnice (także te bez pokrycia) i zawierane małżeństwa.
Mocną stroną gry wydaje się nowy system walki, którego elementy były najczęściej pokazywane w gameplay'u. Twórcy Fable III postanowili odejść od klasycznych rozwiązań znanych z gier RPG, a ich inspiracją stały się takie serie jak Street Fighter czy Soul Calibur. Oznacza to, że walka będzie bardziej emocjonująca, z elementami zręcznościowymi.
Fragmenty prezentacji Fable III na GDC dostępne są w serwisie IGN.