autor: Krzysztof Gonciarz
Peter Jackson’s King Kong – Poczet Małpy cz. 7
To już ostatnia część naszego cyklu, w którym przybliżamy Wam najnowszy obraz Petera Jacksona oraz nadchodzącą na większość „współczesnych” platform grę na nim opartą. Premiera filmu już 14 grudnia, natomiast polska wersja na PC – 2 grudnia. Jest więc jeszcze szansa ostrzec Mikołaja, żeby miał baczenie na wielkiego goryla panoszącego się po sklepach z grami.
To już ostatnia część naszego cyklu, w którym przybliżamy Wam najnowszy obraz Petera Jacksona oraz nadchodzącą na większość „współczesnych” platform grę na nim opartą. Premiera filmu już 14 grudnia, natomiast polska wersja gry na PC – 2 grudnia. Jest więc jeszcze szansa ostrzec Mikołaja, żeby miał baczenie na wielkiego goryla panoszącego się po sklepach z grami.
Wcześniejsze cześci:
Peter Jackson’s King Kong – Poczet Małpy cz. 1
Peter Jackson’s King Kong – Poczet Małpy cz. 2
Peter Jackson’s King Kong – Poczet Małpy cz. 3
Peter Jackson’s King Kong – Poczet Małpy cz. 4
Peter Jackson’s King Kong – Poczet Małpy cz. 5
Peter Jackson’s King Kong –Poczet Małpy cz. 6
„Peter Jackson’s King Kong: The Official Game of the Movie” to projekt nad którym pieczę sprawował sam reżyser filmu, mając bezpośredni i realny wpływ na ostateczny kształt całości. Michel Ancel (Beyond Good & Evil), osobiście wybrany przez Jacksona na producenta gry, związany jest z firmą Ubisoft oraz jej studiami w Montpellier (XIII, Rayman, 187 Ride or Die) i Montrealu (trylogie Splinter Cell, Prince of Persia). Współpraca pomiędzy ekipą filmową oraz developerską nie ograniczała się tylko do okazjonalnych konsultacji z reżyserem. Odpowiedzialni za design gry ludzie wielokrotnie odwiedzali plan zdjęciowy oraz byli w bliskim kontakcie ze studiem Weta (CGI), by móc dostosować oferowany przez ich produkcję klimat do tego, co widzowie z całego świata zobaczą w kinach. Korzystali oni do woli z pochodzących z Nowej Zelandii concept artów oraz materiałów graficznych (modeli, animacji), optymalizując je i upraszczając odpowiednio do możliwości współczesnych platform sprzętowych.
W grze swoich głosów oraz sylwetek użyczyli wszyscy aktorzy, których postacie pojawiają się w obu produkcjach. Adrien Brody, na przykład, na ekranach komputerów nie pojawi się, gdyż to właśnie jego postacią sterujemy z perspektywy pierwszej osoby. Pozostałe postaci pierwszoplanowe zobaczymy we w pełni podwójnych rolach, co dyskretnie pokazaliśmy już w 3 części naszego newsowego cyklu.
Muzyka w grze różnić się będzie od tej znanej z filmu, gdyż nie zostanie wykorzystany oryginalny soundtrack napisany przez Jamesa Newtona Howarda. Miast tego zdecydowano się na zaangażowanie zupełnie innego kompozytora, tym razem specjalisty od muzyki do gier. Wybór padł na Chance’a Thomasa (Quest for Glory V, Middle-Earth Online). Stworzony zupełnie od podstaw, nawet bez rozbudowanych możliwości konsultacji z Howardem, nagrany został przy udziale 70 instrumentalistów oraz 40 chórzystów. Decyzja muzycznego oddzielenia filmu od gry wiąże się podobno z zamiarem uczynienia jej produktem żyjącym własnym życiem, zachowującym pewien stopień niezależności od oryginału, acz będący jego znakomitym suplementem.
Konkurs
Tradycyjnie, na koniec ostatnia już odsłona naszego forumowego konkursu, który organizujemy wraz z polskim wydawcą gry „Peter Jackson's King Kong” (wersja PC), firmą Cenega Poland. W szóstej części konkursu szczęście uśmiechnęło się do czytelnika o nicku rostov.
Co tym razem należy zrobić aby mieć szansę na wygraną, czyli na egzemplarz gry PC „Peter Jackson's King Kong”? Jak przystało na ostatnią część tego typu konkursu – i tym razem zadanie zupełnie nie związane z cyklem – jak pamiętacie, nie tak dawno szansę na zwycięstwo dawało wklejanie zdjęć misia polarnego – pozostajemy w tematyce w jakiś sposób (przynajmniej w naszej szerokości geograficznej) powiązanej ze śniegiem – nagroda przypadnie temu, kto wklei najciekawsze zdjęcie, grafikę, rysunek ze... Świętym Mikołajem ... :)
Przypominamy dwie podstawowe zasady naszych „forumowych” konkursów:
- każdy czytelnik może głosować tylko raz
- w konkursie nie mogą brać udziału pracownicy i współpracownicy GRY-OnLine Sp. z o.o.