autor: Bartosz Krawcewicz
Ambitne założenia powodem opóźnienia nowej gry People Can Fly
People Can Fly zapewnia, że zapowiedziany w 2017 roku wspólny projekt z japońską firmą Square Enix ma się dobrze. Brak jakichkolwiek nowych informacji wynika z tego, że gra stała się dużo większa i ambitniejsza, niż początkowo zakładano.
W czerwcu 2017 roku Square Enix ogłosiło, że studio People Can Fly wyprodukuje nowy wysokobudżetowy tytuł – strzelankę FPP, która będzie „idealnym uzupełnieniem portfolio” japońskiego wydawcy. Od tamtej pory minęło półtora roku, a my wciąż nie poznaliśmy żadnych konkretów odnośnie tej produkcji. Sebastian Wojciechowski, prezes People Can Fly, zapytany przez serwis DualShockers o przyczynę tej sytuacji odpowiada, że projekt stał się dużo większy i ambitniejszy niż pierwotnie zakładano, co wymusiło na studiu znaczne przesunięcie potencjalnej daty premiery. Pozytywnie wypowiada się o współpracy z firmą Square Enix, która wierzy w projekt do tego stopnia, że powołała oddzielny, dedykowany zespół pomagający pracownikom z People Can Fly w kwestiach technologicznych, a także przy produkcji, projektowaniu i grafice.
Tworzona dla Square Enix gra to jedyny aktywny projekt polskiego zespołu. People Can Fly w zeszłym roku otworzyło dwa nowe studia – pierwsze w Rzeszowie, a drugie w brytyjskim Newcastle. Oba aktywnie pomagają przy powstającej produkcji. O tym, kiedy poznamy więcej szczegółów odnośnie gry, zadecyduje Square Enix. Japoński wydawca zajmie się sprzedażą, promocją i dystrybucją tytułu.
People Can Fly powstało w 2002 roku z inicjatywy Adriana Chmielarza, Andrzeja Poznańskiego i Michała Kosieradzkiego. Pierwszą produkcją studia był ciepło przyjęty przez graczy i recenzentów Painkiller. W 2012 roku nowym właścicielem firmy zostało amerykańskie przedsiębiorstwo Epic Games, a niedługo później szeregi People Can Fly opuścili jego założyciele, którzy postanowili założyć nowe studio The Astronauts. Zespół odzyskał niezależność w 2015 roku i mniej więcej w tym samym czasie rozpoczął współpracę ze Square Enix.