autor: Piotr Bicki
People Can Fly nie jest już własnością Epic Games. I ma starą nazwę
Warszawskie People Can Fly znowu jest niezależnym zespołem. Przedstawiciele ekipy poinformowali, że studio nie jest już częścią Epic Games, aczkolwiek deweloperzy nadal będą współpracować z firmą odpowiedzialną za powstanie silnika Unreal Engine.
Trzy lata temu People Can Fly zostało w całości przejęte przez Epic Games, natomiast rok później zmieniono nazwę studia na Epic Games Poland. Teraz zaś sytuacja wróciła do punktu wyjścia – dzisiaj nieoczekiwanie poinformowano bowiem, że warszawski zespół wraca do swojej starej nazwy oraz logo. A także do niezależnej działalności. Na czele ekipy nadal będzie stał jej dotychczasowy dyrektor, a więc Sebastian Wojciechowski. Zespół ma przy tym kontynuować współpracę z twórcami Unreala (a także z Chair Entertainment) – polscy deweloperzy dalej pomagać im będą w rozwoju Fortnite, jak również pracować będą nad własnym, jeszcze niezapowiedzianym projektem. Będzie on oczywiście napędzany przez silnik Unreal Engine 4.
We wpisie opublikowanym na oficjalnym blogu People Can Fly przedstawiciele studia wyjaśniają, że po wydaniu Gears of War: Judgment (ostatniej pełnoprawnej produkcji ekipy) firma miała ręce pełne roboty. Zespół pracował nad wspomnianym wyżej Fortnite, a także nad nowym Unreal Tournamentem oraz mobilnym Infinity Blade III. Po drodze było jeszcze kilka innych projektów, w tym prezentacje koncepcyjnych wersji gier oraz demo technologiczne Kite, które zostało pokazane na tegorocznym Game Developers Conference.
Szczegóły dotyczące kolejnego tytułu People Can Fly nie są na razie znane. Przedstawiciele studia przypominają jednak, że są zespołem specjalizującym się w gatunku strzelanek. To sugeruje zaś, że ich nowy projekt również może być shooterem.
People Can Fly to polskie studio założone w 2002 roku przez Adriana Chmielarza, Andrzeja Poznańskiego i Michała Kosieradzkiego. Firma znana jest przede wszystkim z Painkillera – wydanej w kwietniu 2004 roku strzelanki, która doczekała się licznych (mniej lub bardziej udanych) kontynuacji. Zespół nawiązał też współpracę z Epic Games, owocem której była komputerowa wersja Gears of War. Nie był to jednak jedyny projekt Polaków powiązany ze słynnym cyklem – w 2013 roku światło dzienne ujrzało Gears of War: Judgment, które zostało stworzone przez warszawską ekipę.