Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 października 2022, 12:28

autor: Adrian Werner

Detektywistyczna gra twórców New Vegas w złocie; wiemy, jak działa na konsolach

Pentiment studia Obsidian osiągnęło złoty status. Twórcy poinformowali również, jakiej wydajności możemy spodziewać się na poszczególnych konsolach.

Źródło fot. Microsoft
i

Mam dobre wieści dla fanów studia Obsidian Entertainment. Zespół poinformował, że jego nowa produkcja – przygodówka Pentiment – osiągnęła złoty status. Oznacza to, że prace zostały ukończone i raczej nie powinniśmy się obawiać żadnych opóźnień (casus Cyberpunka 2077 był rzadkim wyjątkiem od tej reguły).

Przypomnijmy, że Pentiment zmierza na pecety oraz konsole Xbox Series X/S i Xbox One. Gra zadebiutuje 15 listopada tego roku. Produkcja zaoferuje lokalizację kinową, czyli z polskimi napisami.

Abonament Game Pass kupisz tutaj

Wydajność gry na konsolach

Twórcy podzielili się także informacjami odnośnie wydajności gry na konsolach.

Konsola

Rozdzielczość

Liczba klatek na sekundę

Xbox Series X

4K

60 fps

Xbox Series S

1440p

60 fps

Xbox One

1080p

60 fps*

*na Xboksie One w kilku zaawansowanych sekwencjach 3D wydajność może delikatnie spaść poniżej 60 klatek na sekundę.

Takie wyniki nie powinny dziwić, bo gra jest w większości dwumiarowa. Jak w niewielkim stopniu obciąża systemy, najlepiej pokazuje fakt, że na PC z kartą graficzną RTX 3090 Ti w rozdzielczości 1080p Pentiment w niektórych scenach działało w 3000 klatek na sekundę.

Twórcy ujawnili te wyniki w odpowiedzi na pytania fanów. Ta kwestia zrobiła się ostatnio gorącym tematem po tym, jak okazało się, że w Gotham Knights nie będzie opcji zabawy w 60 klatkach na sekundę na PS5 i Xboksie Series X. Potem okazało się, że podobny problem ma A Plague Tale: Requiem. Z kolei twórcy Callisto Protocol zapewnili, że w ich grze będziemy mogli bawić się w 60 fps-ach.

  1. Oficjalna strona gry

ZASTRZEŻENIE

Firma GRY-OnLine S.A. otrzymuje prowizję od wybranych sklepów, których oferty prezentowane są powyżej. Dołożyliśmy jednak wszelkich starań, żeby wybrać tylko ciekawe promocje – przede wszystkim chcemy publikować najlepsze oferty na sprzęt, gadżety i gry.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej