Pecety żyją i mają się dobrze, wynika z najnowszych badań NPD
Organizacja NPD zajmująca się badaniem i analizą amerykańskiego rynku przedstawiła dane, z których wynika, że wartość subskrypcji dokonywanych w grach online rocznie przekracza miliard dolarów.
Organizacja NPD zajmująca się badaniem i analizą amerykańskiego rynku przedstawiła dane, z których wynika, że wartość subskrypcji dokonywanych w grach online rocznie przekracza miliard dolarów.
NPD poinformowało również, że każdego miesiąca jedenaście milionów Amerykanów płaci za korzystanie z możliwości oferowanych przez tytuły online’owe. „Teraz, kiedy NPD może w końcu ocenić rynek subskrypcji jasne staje się, że dochód generowany tego typu pecetowe granie stanowi znaczną część ogólnych zysków.” – mówi jeden z analityków firmy, Anita Frazier.
Według tych słów oznacza to ni mniej ni więcej, tylko fakt, że komputery PC wbrew pozorom mają się wcale nieźle i podawane wyniki sprzedaży nie do końca odzwierciedlają faktyczny stan rzeczy. Po prostu większość pecetowców gra w tytuły online lub kupuje gry przy pomocy cyfrowej dystrybucji.
Warto jednak wziąć pod uwagę, że przedmiotem badania nie byli jedynie zapaleni gracze, ale także ludzie poszukujący rozrywki w prostych gierkach, w które bez problemu można zagrać przy pomocy internetowej przeglądarki. Wśród tego typu graczy dominują kobiety, które przekroczyły 35 rok życia. W tytuły MMO najczęściej grają zaś mężczyźni poniżej 35 roku życia.
NPD podało także najpopularniejsze w pierwszym kwartale tego roku gry MMO (z subskrypcją) i najchętniej odwiedzane serwisy. Przypominamy, że wszelkie dane dotyczą tylko i wyłącznie rynku amerykańskiego.
Gry MMO:
- World of Warcraft
- RuneScape
- Lord of the Rings Online
- Final Fantasy XI
- City of Heroes
Serwisy:
- Pogo.com
- Realarcade.com
- Bigfishgames.com
- Gametap.com
- Disney.com
Badania zostały przeprowadzone pomiędzy październikiem 2007 a marcem 2008 roku.