Pecetowy Stormrise wymaga Visty i DirectX 10
Stormrise, najnowszy RTS twórców serii Total War (w tym ostatniej odsłony, świetnie prezentującej się Empire: Total War), ma być produkcją w pełni zasługującą na miano gry strategicznej nowego typu. Okazuje się, że dokona tego nie tylko w temacie oprawy graficznej, czy też systemu rozgrywki, ale również pecetowych wymagań sprzętowych.
Stormrise, najnowszy RTS twórców serii Total War (w tym ostatniej odsłony, świetnie prezentującej się Empire: Total War), ma być produkcją w pełni zasługującą na miano gry strategicznej nowego typu. Okazuje się, że dokona tego nie tylko w temacie systemu rozgrywki, ale przede wszystkim oprawy graficznej. Dzieło Creative Assembly ruszy bowiem jedynie na komputerach wyposażonych w biblioteki DirectX 10 oraz system Windows Vista.
Dowiedzieliśmy się tego za sprawą wywiadu, jakiego Artem Kulakov, główny projektant Stormrise, udzielił serwisowi PCGamesHardware.com. W jego trakcie oznajmił on m.in., że najnowsza propozycja Creative Assembly w wersji PC „od samego początku projektowana była wyłącznie pod kątem DirectX 10 oraz Visty ”. Dodatkowo wspierać będzie ona biblioteki DirectX 10.1, dzięki czemu możliwe stało się wdrożenie kilku dodatkowych rozwiązań graficznych oraz pozytywne wpłynięcie na stabilność programu.
Stormrise będzie więc jedną z pierwszych pecetowych produkcji, których nie uruchomią osoby nie posiadające Visty oraz sprzętu wspierającego obsługę DirectX 10. Do tej pory występowały co prawda sytuacje, w których gry umożliwiały uzyskanie na takowej konfiguracji niedostępnych w innym wypadku efektów (choćby Crysis), lecz oferowały one również rozgrywkę dla właścicieli starszego sprzętu oraz oprogramowania. Zdarzyło się również, że na rynek trafiały tytuły wymagające Visty lub DirectX 10 (np. Halo 2), lecz były to pojedyncze przypadki.
Oczekuje się, że Stormrise trafi na światowe półki sklepowe jeszcze w tym miesiącu. Produkcja zostanie wydana w wersjach na wspomniane już pecety, a także konsole Xbox 360 oraz PlayStation 3, które stanowiły bazę produkcyjną od samego początku dewelopingu. W ramach gry ukazany zostanie futurystyczny konflikt pomiędzy dwoma ludzkimi nacjami (Echelon i Sai) osadzony w postapokaliptycznym świecie. Jedną z najważniejszych cech produkcji ma być niesamowicie wysoki poziom immersji, który powinna zapewnić przede wszystkim bezpośrednia prezentacja rozgrywki oraz wysokiej jakości oprawa graficzna.