autor: Aleksander Kaczmarek
Pecetowa wersja DLC Onslaught do gry Battlefield: Bad Company 2 wciąż niepewna
Radość z zapowiedzianej niedawno pecetowej wersji DLC Onslaught do strzelaniny Battlefield Bad Company 2 okazała się przedwczesna. Szwedzkie studio DICE wciąż bada taką możliwość, jednak konwersja konsolowego dodatku nie jest jeszcze przesądzona.
Radość z zapowiedzianej niedawno pecetowej wersji DLC Onslaught do strzelaniny Battlefield Bad Company 2 okazała się przedwczesna. Szwedzkie studio DICE wciąż bada taką możliwość, jednak konwersja konsolowego dodatku nie jest jeszcze przesądzona.
Jak informowaliśmy kilka dni temu serwis PC Gamer opublikował wywiad z Patrickiem Bachem, producentem gry Battlefield: Bad Company 2. W jednej z wypowiedzi ujawnił on, że wydany do tej pory jedynie w wersji na konsole Xbox 360 i PlayStation 3 dodatek typu DLC Onslaught, udostępniony zostanie również graczom posiadającym pecetową wersję militarnej strzelaniny.
Radość była jednak bardzo krótka. Daniel, community manager tytułu, który graczom znany jest pod pseudonimem „zh1nt0” poinformował za pośrednictwem Twittera, że w opublikowanym przez PC Gamer tekście pojawiły się nieścisłości. Okazuje się, że studio DICE dopiero bada możliwość przeniesienia konsolowego dodatku na komputery PC. Tym samym pecetowa wersja Onslaught wcale nie jest pewna.
W tym samym czasie z serwisu PC Gamer zniknął tekst rozmowy z Patrickiem Bachem. Można więc przypuszczać, że albo producent gry powiedział o jedno zdanie za dużo, albo dziennikarz usłyszał ciut więcej niż zostało powiedziane.
Prawdopodobną przyczyną wahań DICE nad wydaniem pecetowej wersji DLC Onslaught jest problem ze strukturą serwerów gry. Dodatek, który wprowadza tryb kooperacji na czterech zmodyfikowanych mapach (Valparaiso, Atacama Desert, Isla Inocentes, Nelson Bay), zaprojektowany został z myślą o wspólnej zabawie maksymalnie 4 osób. Tymczasem Battlefield: Bad Company 2 na komputerach PC umożliwia grę wieloosobową nawet 32 graczom. Dodatek mógłby więc przyczynić się do ograniczenia dostępności serwerów.